کد خبر 5994
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

تقاضای ناامیدکننده در بورس کالا/معامله فقط نیم درصد شمش بر روی تابلوی معاملات

تقاضای ناامیدکننده در بورس کالا/معامله فقط نیم درصد شمش بر روی تابلوی معاملات

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف کامل ناودانی، میلگردساده صنعتی و کلاف، ورق سرد لوازم خانگی و سنگ آهن کلوخه در مجموع ۵۱/۳ درصد از محصولات ریزش کرده و حجمی به مقدار ۹۸۵ هزار و ۱۲۰ تن با میزان تقاضای پایینِ ۶۸۸ هزار و ۷۴۶ تن مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز هفتم مرداد ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون ۲۳ هزار و ۶۹۸ تن محصول شامل ۱۱۰ هزار و ۸۹۸ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۲۱۲ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف کامل ناودانی، میلگردساده صنعتی و کلاف، ورق سرد لوازم خانگی و سنگ آهن کلوخه در مجموه ۵۱/۳ درصد از محصولات ریزش کرده و حجمی به مقدار ۹۸۵ هزار و ۱۲۰ تن با میزان تقاضای پایینِ ۶۸۸ هزار و ۷۴۶ تن مورد معامله قرار گرفت.

بنابراین امروز ۱۲ هزار و ۱۲۰ تن محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، میلگرد آلیاژی، شمش بلوم، و ورق سرد خودرو است که ۸۹ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با حجمی به مقدار ۱۰ هزار و ۱۲۰ تن و نرخ پایه ۲۱۵ هزار و ۵۹ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۲/۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل داشت به طور کامل مورد معامله قرار گرفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است.

از میان محصولات میلگردی موجودبا حذف کامل ۹ هزار و ۵۷۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و ۴ هزار و ۴۱۸ تن میلگرد کلاف فقط هزار و ۲۰۰ تن میلگرد آلیاژی  با همان نرخ پایه ۲۱ هزار و ۲۵۴ تومان بر روی تابلوی معاملات به فروش رفت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۹۹/۵ درصد کاهش حجم به مقدار ۴۰۰ تن با نرخ پایه ۱۸ هزار و ۴۳۰ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش حدود ۱۰ درصدی نسبت به نرخ پایه داشت.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۴۶۵ تومان که نسبت به هفته قبل ۳/۵ درصد کاهش نرخ داشت با میزان تقاضای هزار تنی مچ شد..

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز میزبان ۲۱۲ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۴۷۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که در نهایت با حذف ۴/۷ درصد از محصولات ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن با میزان تقاضای ۱۲۹ هزار و ۲۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته قبل نیز یک درصد کاهش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز از یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، سنگ آهن کلوخه گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود با حذف کامل سنگ آهن کلوخه ۷۷۰ هزار تن معادل ۴۶ درصد آن مورد معامله قرار گرفت.

کاهش ۳ درصدی نرخ پایه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا

تقاضای ناامیدکننده در بورس کالا/معامله فقط نیم درصد شمش بر روی تابلوی معاملات

انتهای خبر/ف

کد خبر 5994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =