کد خبر 6000
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

ساختمان های ۷ طبقه درکوچه های ۸ متری فرسوده تهران سبز می شوند؟

ساختمان های ۷ طبقه درکوچه های ۸ متری فرسوده تهران سبز می شوند؟

به تازگی شهرداری تهران بخشنامه ای به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده که براساس آن پای ساختمان های ۷ طبقه به کوچه های ۸ متری فرسوده تهران باز می شود و نقض بخشنامه ۱۰ ساله این حوزه بدون اخذ مجوز و کارشناسی های لازم است.

به گزارش آهن نیوز؛ در تیرماه (ماه گذشته) بخشنامه هایی از سوی "اداره کل شهرسازی و طرح های شهری" و "اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه" به کلیه شهرداری های مناطق ۲۲گانه شهر تهران ابلاغ شده که امکان احداث ساختمان های ۷ طبقه (۶ طبقه روی همکف) را در معابر ۸ متری مجاز می داند.

این ابلاغیه عملا نقض کننده صریح بخشنامه سال ۱۳۹۱ دوره شهرداری قالیباف و معاونت شهرسازی و معماری علیرضا جاوید مبنی بر محدودیت حداکثری ۵ طبقه روی همکف در معابر ۸ متری است.

این بخشنامه به همراه چند بخشنامه دیگر حد مجاز تعداد طبقات در گذرها با عرض مختلف را مشخص کرده و در ۱۰ سال اخیر ملاک عمل شهرداری بوده اند.

این بخشنامه های جدید که بدون اخذ مجوز از مراجعی مانند کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شده، ناقض جدی روح و مفاد طرح تفصیلی شهر تهران است و احتمالا باید شاهد سایه سنگین ساختمان های ۷ طبقه و آثار و تبعات زیان بار آن در معابر نسبتا کم عرض  ۸ متری فرسوده شهر تهران باشیم.

این قبیل بخشنامه ها به موازات بخشنامه های مکمل دیگر و بدون پا گذاشتن و بررسی در مراجع قانونی لازم، سبب بارگذاری های نابجا و مخربی در شهر تهران خواهد شد و راه را برای اقدامات مشابه هموار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 6000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =