کد خبر 6011
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

پیشرفت ۹۸ درصدی طرح تولید شمش منیزیم از دولومیت در بروجن

پیشرفت ۹۸ درصدی طرح تولید شمش منیزیم از دولومیت در بروجن

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین طرح استراتژیک کشور در زمینه تولید شمش منیزیم از دولومیت در این استان با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل تکمیلی را سپری می کند.

به گزارش آهن نیوز؛ فضل الله رحمتی با اعلام این خبر افزود: این طرح صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن شمش منیزیم و ۲ هزار تن آهک کلسینه و سیلیس را دارد.

به گفته وی، سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عملیات اجرایی این طرح را بهمن ماه ۹۸ در سفیددشت شهرستان بروجن آغاز کرده است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای اجرای این طرح مهم و استراتژیک ۶۱۰ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی در استان هزینه شده است.

رحمتی افزود: شرکت تیوا صنعت ماهان با بهره گیری از تجربه تولید و صادرات شمش منیزیم و اتکاء به دانش نیروهای توانمند ایرانی موفق به تولید شمش منیزیم با روش‌های نوین و دانش‌بنیان شده است.

وی یادآور شد: استحصال منیزیم و دولومیت کلسینه به‌عنوان یک ماده معدنی راهبردی و صادراتی برای استان به‌شمار می‌رود و دولومیت به عنوان سنگ لاشه از مهمترین ذخایر معدنی استان با استحصال و تجزیه با فناوری بومی، منیزیم می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استراتژیک بودن صنایعی که منیزیم در آن ها کاربرد دارد، این محصول را جزء کالاهای استراتژیک اعلام کرد و افزود: این محصول با توجه به مصارف خاص آن هیچ جایگزینی ندارد و فرآیند تولید این واحدصنعتی دانش‌بنیان و محصول تولیدی آن جزو کالاهای استراتژیک جهانی است.

وی گفت: دولومیت یکی از کانی‌های رایج سازنده سنگ های رسوبی با ساختار شیمیایی متشکل از کربنات کلسیم و منیزیمCaMg (CO۳) ۲ است که بدلیل وجود منابع غنی دولومیت در کشور، امکان ایجاد ارزش افزوده از این منابع خدادادی بررسی و با سرمایه گذاری، کارخانه تولید شمش منیزیم از دولومیت در کشور راه اندازی شد.

رحمتی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پروژه، تعداد طرح‌های تولیدی فرآوری مواد معدنی استان به هفت مورد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 6011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =