کد خبر 6057
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

جزئیات اکتشاف معدن مس در دلفان

جزئیات اکتشاف معدن مس در دلفان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با رد این موضوع که ذخایر عظیمی از مس در دلفان وجود دارد، گفت: تا زمانی که کارهای تحقیقاتی و عملیات مربوط به اکتشاف انجام نگیرد، نمی‌توان اظهارنظری در این مورد داشت.

به گزارش آهن نیوز؛ بهمن جعفری در خصوص جزئیات اکتشاف مس در دلفان، اظهار کرد: در شهرستان دلفان شخصی به نام آقای کرمی محدوده معدنی را ثبت کرده و سازمان صمت لرستان نیز پروانه اکتشاف را برای وی صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پروانه اکتشاف یک جواز اولیه بوده و هنوز هیچ چیزی مبنی بر وجود یا عدم وجود مس مشخص نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه تنها استعلام‌های لازم برای انجام عملیات اکتشاف گرفته شده، افزود: اکنون عملیات نمونه‌گیری در این محدوده اکتشاف در حال انجام است.

جعفری بیان داشت: پس از پایان نمونه‌گیری مشخص خواهد شد که آیا ماده معدنی مس وجود دارد یا خیر و اگر وجود دارد، میزان ذخیره و عیار آن چقدر است.

وی با رد این موضوع که ذخایر عظیمی از مس در دلفان وجود دارد، گفت: تا زمانی که کارهای تحقیقاتی و عملیات مربوط به اکتشاف انجام نگیرد، نمی‌توان اظهارنظری در این مورد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی مشغول کار بوده و تا ۲ ماه آینده نتایج را در اختیار سازمان قرار خواهد داد.

جعفری خاطرنشان کرد: چنانچه پس از پایان عملیات اکتشاف و وجود مس، چنانچه ذخیره این ماده معدنی قابل ملاحظه باشد، آن زمان پرواه بهره‌برداری صادر و بخش خصوصی می‌تواند اقدام به استخراج سنگ مس‌دار و فروش به کارخانجات فراوری نماید.

انتهای پیام/

کد خبر 6057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =