کد خبر 606
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

تولید ۱۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۹۲۳ تن گندله در سه ماه اول سال

 تولید ۱۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۹۲۳ تن گندله در سه ماه اول سال

۹ تولیدکننده بزرگ گندله سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، ۱۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۹۲۳ تن محصول تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ۹ تولیدکننده بزرگ گندله سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، ۱۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۹۲۳ تن محصول تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۷۶ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۳ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۹۶ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۹۳ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۴۲ تن، «چادرملو» یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۹۵۰ تن، «مرکزی» یک میلیون و ۷۸ هزار و ۴۱۶ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۰ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۹۵۳ هزار و ۹۰ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۳۹۱ هزار و ۵۷۳ تن و «صبانور» ۱۳۲ هزار و ۷۱۳ تن گندله تولید کردند.

همچنین، این شرکت‌ها طی سه ماهه بهار، ۳ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۵۳۱ تن گندله برای شرکت‌های داخلی ارسال کردند.
گفتنی است یکی از مواد اولیه در تهیه آهن و سپس فولاد، گندله (pellets iron ore ) است، در واقع گندله (pellets iron ore) مانند کنسانتره، ماده اولیه برای ساخت آهن است، که با روش‌های گندله‌سازی خرد و آسیاب‌شده و با دانه‌بندی در محدوده ۰ الی ۱۰۰ میکرون، به عنوان خوراک گندله به صنایع عرضه می‌شود. در فرآیند احیای مستقیم در تولید آهن، از گندله خام و خام سخت شده استفاده می‌شود.

گندله‌سازی فرایندی ست که در آن به وسیله غلتاندن ذرات ریز مرطوب (ذراتی با سایز کمتر از ۷۲ میکرون) گلوله‌های توپی شکل ساخته می‌شود. این پروسه می‌تواند با یا بدون اضافه کردن مواد متصل‌کننده به وسیله دستگاه گندوله‌سازی استوانه‌ای (بشکه‌ای) یا دیسکی انجام شود. گندله خام (Green Ball) از طریق سیکل سخت شدن که شامل خشک‌سازی، پیش گرم کردن، سوزاندن در حدود ۱۳۵۰ درجه سانتیگراد و سپس سرد کردن است ساخته می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =