کد خبر 607
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

تناقض قیمتی بازار داخلی با بورس کالا / تولیدکننده متضرر می‌شود

تناقض قیمتی بازار داخلی با بورس کالا / تولیدکننده متضرر می‌شود

بالا بودن قیمت در بورس کالا، موجب کاهش معاملات در بازار شده، در این شرایط هم تولیدکننده و هم بازرگانی که اقدام به خرید از بورس کرده متضرر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حسین بختیاری، معاون فروش فولاد خراسان با اشاره به کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی افزود: در شرایطی که قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی افزایش قیمت چشمگیری دارد دولت بلافاصله وارد عمل می‌شود و قیمت‌ها را به شدت سرکوب می‌کند و اجازه نمی‌دهد سودی از بابت این قضیه نصیب تولیدکنندگان شود ولی در شرایطی که قیمت‌ها رو به پایین است متاسفانه دولت هیچ اقدام موثری در این خصوص انجام نمی‌دهد.

وی با تاکید بر مداخله دولت در شرایط رکود فعلی و بحران کنونی بازار محصولات فولادی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بازرگانانی که محصولات فولادی مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری کرده‌اند متضرر شده‌اند و مطمئنا تجار نمی‌توانند با این شرایط دوام بیاورند. فولاد خریداری شده یک ماه قبل دلیلی ندارد اکنون با همان قیمت قبلی معامله شود و همین شرایط موجب وارد شدن خسارت خواهد شد.

معاون فروش فولاد خراسان بالا بودن قیمت در بورس کالا را موجب کاهش معاملات در بازار دانست و تصریح کرد: در این شرایط هم تولیدکننده و هم بازرگانی که اقدام به خرید از بورس کرده متضرر می‌شود و ضرر و زیان عرضه کننده و خریدار سبب بحران اقتصادی و رکود بازار خواهد شد و مطمئناً بورس کالا نیز از رونق خواهد افتاد زیرا تقاضای خرید مشتریان از بورس کالا نیز کمتر خواهد شد.

بختیاری رونق بازار را در زمانی که قیمت‌ها با ثبات یا با اندکی افزایش همراه باشد، بیان کرد و گفت: زمانی که قیمت محصولات کاهشی است بازار محصولات فولادی وارد رکود می‌شود.

وی با توجه به باقی ماندن بخش زیادی از تولیدات محصولات فولادی در انبار تولیدکنندگان و به فروش نرفتن آنها افزود: دولت باید در شرایط فعلی وارد عمل شود و نباید اختیار تولیدکنندگان را فقط به بورس کالا واگذار کند. تولیدکنندگان مجبور به فروش در قیمت‌های تعیین‌شده شوند و به‌نظر می‌رسد مداخله و سیاست دولت در هنگام افزایش قیمت‌های جهانی درست نیست.

این فعال صنعتی اضافه کرد: تداوم شرایط رکودی و بحرانی در بازار محصولات فولادی سبب متزلزل شدن روز به روز اقتصاد و افزایش خسارات وارده به تولیدکنندگان خواهد شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =