کد خبر 6084
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

بورس به سهامدار حقوقی متخلف در نماد سایپا تذکر داد

بورس به سهامدار حقوقی متخلف در نماد سایپا تذکر داد

سهامدار حقوقی به دلیل ایجاد فشار فروش در قیمت‌های پایین‌تر از مظنه از سازمان بورس تذکر انضباطی سیستمی گرفت.

به گزارش آهن نیوز؛ امیر مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس ها که برای اولین بار در 18 سال بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار به عنوان سخنگوی سازمان بورس معرفی شده درباره رفتار معاملاتی و اقدام به فروش برخی سهامداران حقوقی سایپا در دیروز به سنا، گفت: بعد از بررسی موضوع طبق رویه‌های نظارتی، سهامدار حقوقی به دلیل ایجاد فشار فروش در قیمت‌های پایین‌تر از مظنه، تذکر انضباطی سیستمی دریافت کرد.

وی افزود: بنابراین ضمن متوقف کردن ادامه رفتار این سهامدار حقوقی که نمود آن در قیمت سهام مشاهده شد در صورت تکرار تخلف، اقدامات نظارتی جدی‌تر از جمله عدم تأیید معاملات، مسدود کردن دسترسی آنلاین و تشکیل پرونده تخلفاتی و اعمال مجازات های انضباطی مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

صبائی ادامه داد: رفتار مشابه و روزهای گذشته چند حقوقی دیگر در این نماد، استفاده از استراتژی های معاملاتی در بازار مشتقه شامل فروش سهام و اتخاذ موقعیت در اختیار معامله است.

هر چند استفاده از تنوع ابزارها و اتخاذ استراتژی‌های گوناگون در بازار وجود دارد اما نحوه اجرای این استراتژی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که ضمن از بین بردن اصل انصاف در بازار، قابل انطباق با مصادیق تخلف باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 6084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =