کد خبر 6102
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های شرکت فولاد خوزستان ارزیابی می‌شود

جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های شرکت فولاد خوزستان ارزیابی می‌شود

جلسه افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های شرکت فولاد خوزستان با حضور گروهی ۵ نفره به ریاست علیرضا عقدایی ارزیاب ارشد تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌ها و ریاست محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه و جمعی از معاونان و مدیران ارشد شرکت فولاد خوزستان روز دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ در ساختمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز؛ علیرضا عقدایی ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌ها گفت: ارزیابی سازمان‌ها بر اساس معیارهای علنی انجام می‌شود. همچنین ارزیابی در سازمان‌ها به صورت خود ارزیابی نیز قابل اجرا می باشد. 

عقدایی اظهار داشت: جایزه ملی تعالی نگهداری راهی به سوی بهبود مداوم، بازیابی ثروت و ارزش‌های نهفته پنهان، افزایش تولید کیفی و قابل رقابت، کاهش ضایعات، ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های مستقیم تولید، افزایش قابلیت اطمینان و بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌باشد. 

وی افزود: جایزه ملی تعالی سازمانی در ۹ معیار فرهنگ سازمانی و رهبری، راهبردها، کارکنان، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، مدیریت منابع، مدیریت کار و فرآیندها که جزو توانمندسازها و معیارهای بهبود قابلیت اطمینان و کسب و کار و عملکرد که منجر به بدست آمدن نتایج می‌شوند، مورد بررسی قرار می گیرد. 

عقدایی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت با ارزیابی سازمان سعی می‌شود که بر روی چند نکته مثبت در سازمان تمرکز شود.  

محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه گفت: اهمیت نت بر کسی پوشیده نیست. اگر ما می بینیم که تولید خوب داریم، کاهش توقفات و ایمنی بالا رعایت می‌شود، همه مرهون مدیریت صحیح نگهداری و تعمیرات می‌باشد. 

وی افزود: امروز، رفتار تجهیزات تحت کنترل است. کارهای خوبی در نت انجام شده است، این پایان کار نبوده و ما باید در راستای افزایش تولید و کیفیت آن، اهتمام ورزیم.

نیکوکار با ابراز خرسندی از ورود نت شرکت به جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌ها اظهار داشت: این امر بیان‌گر مدیریت و اجرای مناسب استانداردهای تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌ها از سوی تمامی سطوح شرکت می‌باشد. 

وی گفت: انتظار می رود که جایگاه خود را حفظ و یک پله جایگاه نت را ارتقا دهیم. 

قائم مقام مدیرعامل در پایان از همکاران خود برای شرکت در ارزیابی نت برای دست‌یابی به جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌ها، تشکر نمود. 

مسعود شعبانی مدیر دفتر نت برنامه ریزی در آغاز جلسه گفت: جایزه ملی تعالی نگهداری فرآیندی است که در آن به برترین سازمان‌های ایرانی حائز شرایط در بخش‌های مختلف کشور که در زمینه ایجاد، ارتقا و نهادینه سازی فرهنگ نگهداری خود فعالیت چشم گیری را انجام داده‌اند، رتبه‌بندی می‌شوند. 

وی درباره اهداف جایزه تعالی نگهداری گفت: این طرح، اهدافی همچون: ایجاد فضای لازم برای تشویق بنگاه‌ها و سازمان‌ها به منظور انجام عملیات خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود، بهبود مستمر و بهینه سازی نظام‌های نگهداری، تبادل تجربیات و دانش سازمان‌های موفق، بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری، ایجاد زبان مشترک و چارچوب مفهومی در شیوه مدیریت نگهداری سازمان‌های ایرانی و ارائه مدل بومی، فرهنگ‌سازی و ایجاد درک و آگاهی لازم از اهمیت و ارزش‌های نهفته در کارآمدی نگهداری بنگاه‌ها و سازمان‌ها، توسعه فرهنگ تعالی و آموزش و ترویج مفاهیم سرآمدی نگهداری مدیران و فعالان این حوزه در سازمان‌های ایرانی، ارتقای جایگاه حوزه نگهداری در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم سازی‌های کلان اقتصادی و سازمانی با توجه به نقش تاثیرگذار آن در تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را دنبال می‌کند. 

گفتنی است، ارزیابی یاد شده به مدت سه روز با بررسی عملکردها و فرآیندهای نگهداری و تعمیرات در شرکت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 6102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =