کد خبر 6109
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

واگذاری یکی از معادن استان کرمان به مردم منطقه

واگذاری یکی از معادن استان کرمان به مردم منطقه

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: خیلی از معادن موفق، آنهایی هستند که تعاونی و به مردم همان حوزه و شهرستان واگذار شده و در واقع تعاون، مدلی در راستای واگذاری انفال برای توزیع بین جامعه محدوده، توسط سیاست‌گذار است لذا درخواست دارم یک مدل را در استان کرمان اجرا و به مردم منطقه واگذار کنیم.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی مسکنی در نشست با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در کرمان درباره انتقال حساب شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی به استان اظهار کرد: وزیر دستورالعمل را صادر کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: علی رغم همه توصیه‌های مقام معظم رهبری، بخش تعاون در کشور مغفول مانده در حالی که به تعبیر رهبری، گره‌گشاترین ساختار در اشتغال، تعاونی است.

مسکنی با اشاره به دلال عدم موفقیت حوزه تعاون تصریح کرد: در حوزه برندینگ تعاون کار نکرده‌ایم؛ به عنوان مثال بیش از ۵۰ درصد ظرفیت درمان شهر کرمان را تعاونی انجام می‌دهد اما کمتر مردم از آن اطلاع دارند.

معاون وزیرتعاون گفت: باید هویت بخش تعاون بروز و ظهور داشته و جزء اولویت سیاست‌های ما باشد؛ ضمن اینکه باور به تعاون نباید نمادین و شعاری باشد.

وی با بیان اینکه اگر تعاونی‌ها باید کار بکنند، باید محور کار باشند، افزود: دولت مدعی مردمی کردن اقتصاد است و افزایش ۱۴۰ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون بعد از ۱۳ سال توسط رئیس جمهور ابلاغ شد که اراده دولت به اقتصاد تعاونی را نشان می‌دهد.

مسکنی با بیان اینکه حکمرانی تعاون به چند لایه بستگی دارد، گفت: ظرفیت‌های وزارتخانه ابتدا باید باور به تعاونی داشته باشند. اگر مجموعه شستا در واگذاری، به تعاونی و مجموعه بازنشستگی توجهی نداشته باشد چه توقعی از دیگران داریم؟

وی تصریح کرد: در سند توسعه تعاون ۲۸ تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده لذا نهادها، حوزه، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی باید به تعاون توجه کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بخش تعاون رشد کند، راهی نداریم جز اینکه کار را به مردم بسپاریم و دنبال این هستیم اتاق و بخش مردمی تعاون قدرتمندتر از آنچه که هست، حرکت کند، بخش دولتی تعاون نیز باید هوشمندتر و سریع تر حرکت کند.

وی افزود: خیلی از معادن موفق، آنهایی هستند که تعاونی و به مردم همان حوزه و شهرستان واگذار شده و در واقع تعاون، مدلی در راستای واگذاری انفال برای توزیع بین جامعه محدوده، توسط سیاست گذار است لذا درخواست دارم یک مدل را در استان کرمان اجرا و به مردم منطقه واگذار کنیم.

مسکنی تصریح کرد: باید عدالت اداری را اجرا کنیم و بانک توسعه تعاون، برای خدمت به اقشار ضعیف آمده و بانک تجاری نیست. چرا باید در جنوب کرمان فقط سه شعبه داشته باشد؟

وی در پایان با بیان اینکه کسب و کار اجتماعی امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد، تاکید کرد: برای تمرکز بر انسان گرایی که تعاونی این مدل را دارد و باید این مدل را دنبال کنیم تا آنچه شایسته مردم است، محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =