کد خبر 6110
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

معادن غیرفعال در خوزستان به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شوند

معادن غیرفعال در خوزستان به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شوند

مدیرکل صمت خوزستان گفت: مزایده واگذاری ۱۱۰ معدن غیرفعال در استان به سرمایه گذار و افراد واجد شرایط تا ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ حمید رضا فلاح با تاکید بر اینکه این معادن به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد، بیان کرد: با آغاز فعالیت این تعداد معدن در استان برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با اشاره به محصولات معدنی که از این معادن قابل برداشت است، اظهار کرد: مواد معدنی همچون مصالح ساختمانی، شن و ماسه و سنگ‌های تزئینی از این معادن قابل احصاء است.

وی افزود: ۲ مکانیزم شورای معادن در خوزستان و شورای عالی معادن در وزارت صمت برای فعال سازی معادن غیر فعال به طور جدی ورود کرده‌اند.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: همچنین با همکاری سازمان زمین شناسی پهنه‌های جدید معدنی در این استان تعیین شده و تا یک ماه دیگر برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراخوان آن اعلام می‌شود، همچنین این معادن در سراسر استان قرار دارند.

وی اظهار کرد: برای احیای معادن راکد در خوزستان ستادی در استان تشکیل شده و امید است در کنار این اقدام نیز مشکلات واحدهای معدنی فعال هم برطرف شود.

فلاح با بیان اینکه پیگیر مشکلات معادن فعال در خوزستان هستیم، اضافه کرد: مشکلاتی همچون طرح توسعه و وضعیت زیرساختی و جاده‌های دسترسی به معادن به طور جدی پیگیری می‌شود و از بودجه ۱۴۰۲ برای این موضوع استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 6110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =