کد خبر 6137
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

استارت لیگ با هواداران خانم در سیرجان

استارت لیگ با هواداران خانم در سیرجان

سهیل مهدی: در کوتاه‌ترین زمان، هواداران خانم را در تمامی ورزشگاه‌ها خواهیم داشت

به گزارش آهن نیوز؛ همان گونه که انتظار می‌رفت بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال به‌دلیل ورود هواداران خانم به ورزشگاه‌ها با تأخیر یک هفته‌ای مواجه شد. بحث ورود هواداران خانم مربوط به امروز و دیروز نیست و این موضوع از سال‌های گذشته مطرح شد و در ابتدا خانم‌های علاقه‌مند، بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کردند و حالا نوبت حضورشان در لیگ برتر است.

البته پیش از این مجوز ورود هواداران خانم در ورزشگاه آزادی صادر شده، اما حالا این موضوع به تمامی ورزشگاه‌هایی که درگیر برگزاری لیگ برتر فوتبال هستند، کشیده شده است و قرار بر این است که هواداران خانم در سراسر ایران از نزدیک دیدارهای تیم محبوب خود را تماشا کنند.

پیش از این فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تأکید کرده‌اند که باید مشکلات حضور هواداران خانم به ورزشگاه‌های سراسر کشور حل شود و حتماً خانم‌های علاقه‌مند بتوانند دیدارهای لیگ را از نزدیک تماشا کنند. به همین دلیل اواسط هفته گذشته بود که شایعه شد حتی نهادهای بالادستی هم به این ماجرا ورود کرده‌اند و برای اینکه فوتبال ایران با مشکلی روبه‌رو نشود، به فدراسیون و سازمان لیگ دستور داده‌اند هرچه زودتر درهای ورزشگاه‌ها را برای همیشه به روی هواداران خانم باز کنند.

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص این موضوع می‌گوید: «در حال حاضر تنها ورزشگاهی که شرایط حضور خانم‌های هوادار را دارد، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان است. این ورزشگاه از گذشته این مشکلات را برطرف کرده و کاملاً آماده پذیرایی از خانم‌های علاقه‌مند است. قطعاً هفته اول مسابقات لیگ و دیدار تیم‌های گل‌گهر و فولاد در ورزشگاه سردار سلیمانی با حضور هواداران خانم برگزار می‌شود.»

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «باید حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌ها را داشته باشیم و تمامی ورزشگاه‌ها وارد مدار شوند. قرار بر این است که استارت این کار زده شود و حال باید جلو برویم و ببینیم که در زمان برگزاری مسابقات با حضور خانم‌های هوادار با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم و آن مشکلات را برطرف کنیم. البته پیش از این هم تجربه حضور هواداران خانم را داشتیم که خوشبختانه این موضوع به بهترین نحو ممکن اتفاق افتاد و امیدواریم همان گونه شرایط پیش برود.»

پیش از این مهدی تاج از حضور هواداران خانم در ۴ ورزشگاه (سردار سلیمانی سیرجان- نقش جهان اصفهان - شهدای فولاد خوزستان و آزادی تهران) خبر داده بود، اما به نظر می‌رسد که این ورزشگاه‌ها هم مشکلات سخت افزاری دارند و شرایط برای حضور هواداران خانم در این ورزشگاه‌ها مهیا نیست.

مهدی در این خصوص می‌گوید: «ورزشگاه آزادی شرایط حضور بانوان را دارد، اما این ورزشگاه در دست تعمیر است و نمی‌توانیم فعلاً از آزادی استفاده کنیم. ۲ ورزشگاه نقش جهان و شهدای فولاد هم مشکلات سخت‌افزاری دارند که این مشکلات البته خیلی نیست و باید برطرف شود. در حال حاضر مسئولان ورزشگاه‌ها در حال رفع کمبودها هستند. باید ورزشگاه‌ها را همان گونه که در شأن خانم‌ها است، آماده کنیم.»

بحث حضور خانم‌های هوادار از سال‌ها پیش مطرح شد، اما این اتفاق نیفتاد تا در آستانه برگزاری لیگ بیست و سوم مجدداً این موضوع مطرح شود.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌شد از ماه‌ها پیش ورزشگاه‌ها را آماده حضور هواداران خانم می‌کردید، می‌افزاید: «مالکیت ورزشگاه‌ها در اختیار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیست تا از ماه‌های گذشته اقداماتی در این خصوص انجام شود و لیگ با تعویق یک هفته‌ای مواجه نشود. به هر حال بحث حضور هواداران خانم از چند ورزشگاه آغاز می‌شود و در ادامه به تمامی ورزشگاه‌ها در سراسر ایران می‌رسد.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است هواداران خانم در لیگ‌های پایین‌تر هم حاضر شوند، می‌گوید: «کار از لیگ برتر آغاز شده و به لیگ‌های پایین‌تر می‌رسد. البته باید بدانیم که بحث حضور هواداران خانم به ورزشگاه‌ها تنها فراهم کردن زیرساخت‌هایی همچون محل اسکان هواداران، سرویس‌های بهداشتی و امکانات رفاهی در ورزشگاه‌ها نیست بلکه بسیار گسترده‌تر است. مثلاً باید برای این کار سامانه بلیت‌فروشی برای هواداران خانم راه‌اندازی شود که البته در این خصوص اقدام‌هایی صورت گرفته است.»

با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان مربوطه، به نظر می‌رسد که هر چه زودتر شرایط حضور خانم‌ها در تمامی ورزشگاه‌های کشور فراهم شود تا هواداران خانم حتی در دورترین نقطه کشور هم بتوانند از نزدیک به تماشای لیگ برتر بنشیند.

مهدی در واکنش به این سؤال که آیا در نیم فصل دوم می‌توانیم در تمامی ورزشگاه‌ها شاهد حضور هواداران خانم باشیم، این چنین پاسخ داد: «نمی توان در این خصوص تاریخ مشخصی اعلام کرد چرا که این موضوع خارج از حیطه کاری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است و باید مالکان ورزشگاه‌ها شرایط را مهیا کنند تا این اتفاق در تمامی ورزشگاه‌ها بیفتد، اما این نوید را می‌دهیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اتفاق خواهد افتاد و در واقع کارهایی که برعهده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است، در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد.»

سازمان لیگ: انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان مجاز نیست

سازمان لیگ فوتبال در خصوص اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتری از سوی این سازمان، توضیحاتی را ارائه کرد.

سازمان لیگ اعلام کرد: «در ابتدا باید اعلام کنیم هنوز مبالغ قراردادها از سوی تیم‌های لیگ برتری به صورت کامل اعلام نشده است و باشگاه‌ها برای انجام این کار تا یکشنبه فرصت دارند. همچنین هیچ جمع‌بندی و اعلامی از سوی سازمان لیگ نیز در خصوص مبلغ قراردادهای تیم‌های لیگ برتری انجام نشده و شایعات منتشر شده در این خصوص از سوی رسانه‌های نامعتبر خارجی گمانه‌زنی و شایعه است.

لازم به ذکر است، از نظر قانونی انتشار مبالغ قراردادها مجاز نیست و اخباری که برخی رسانه‌ها، در این خصوص مطرح می‌کنند، غیرواقعی است.»

منبع: مجله خبری نگار

انتهای پیام/

کد خبر 6137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =