کد خبر 6155
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان صادر شد

۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان صادر شد

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی چهار ماهه سال جاری ۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان صادر شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ طاها سمیعی معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه طی چهار ماهه سال جاری ۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان صادر شده است، اظهار داشت: همچنین صادرات سایر گمرکات ما ۹۷ میلیون دلار بوده و در نهایت جمع کل صادرات ۲۸۳ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: حجم کل مبادلات شامل واردات، صادرات و ترانزیت از مرزهای استان هزار و ۶۸۴ میلیون دلار بوده است.

سمیعی بیان کرد: با توجه به اینکه کردستان استانی مرزی است دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه تجارت مرزی بوده و به عنوان یکی از دروازه‌های تجاری به سمت کشور عراق و سوریه و نهایتاً دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

او یادآور شد: کردستان به عنوان دومین ترانزیت کشور شناخته می‌شود و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه صادرات در سطح استان انجام شده است.

سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: واردات کردستان از طریق ثبت سفارش نیز ۸۰ میلیون دلار و در ترانزیت هزار و ۳۲۱ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: عمده اقلام صادراتی شامل محصولات کشاورزی و باغی، محصولات شیمیایی، معدنی و محصولات صنعتی بوده که به کشورهای هدف عراق، ترکیه، سوریه و هند صادر شده است.

سمیعی اظهار داشت: اقلام عمده وارداتی در این مدت نیز شامل شمش آلومینیوم، ضایعات آلومینیوم، استرج فیلم، قطعات یدک پکیج بوده است.

وی با اشاره به اقلام عمده وارداتی بازارچه‌ها افزود: ماشین لباسشویی و ظرفشویی، یخچال فریزر، کولر گازی، لوازم متفرقه و آشپزخانه از دیگر واردات استان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =