کد خبر 6156
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

پر شدن انبار کارخانه‌ها از شمش فولاد

پر شدن انبار کارخانه‌ها از شمش فولاد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: رشد ۱۸ درصدی تامین برق صنعت فولاد در فصل گرم امسال درمقایسه با سال گذشته سبب شد تا موجودی انبار شمش فولادی تکمیل شده و تقاضایی برای ۶۲ درصد از عرضه فولاد کشور وجود نداشته باشد.

به گزارش آهن نیوز؛ سیدرضا شهرستانی با اشاره به دلیل تصمیم آزاد شدن خرید فولاد از جانب دارندگان کد بورسی افزود: انبار شرکت‌های فولادی پر از شمش فولاد شده و دیگر فضایی برای انبار کردن شمش فولاد وجود ندارد، همین مسئله دلیل تصمیم دولت برای ایجاد تحریک تقاضا برای فروش شمش فولادی شده است.

وی در بیان عوامل افزایش تولید شمش فولاد درمقایسه با تقاضای این محصول گفت: چالش بازار فولاد، به خاطر کاهش سمت تقاضاست و خلا سیاست‌های رونق دهنده بازار در کنار وضع عوارض واردات فولاد از سمت مقاصد صادارت فولاد ایران دلیل وضع موجود است.

براساس آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در خرداد و تیر امسال درمقایسه با سال گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش داشته است و ایران بیشترین نرخ رشد را میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد به ثبت رسانده است.

همچنین در بازه فصل گرم تاکنون برق تامین شده برای کارخانه‌های فولادی ۱۸ درصد از سال گذشته و ۳۲ درصد از سال ۱۴۰۰ بیشتر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =