کد خبر 6173
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

رشد شاخص کل بورس در روز نزول شاخص هم وزن

رشد شاخص کل بورس در روز نزول شاخص هم وزن

اگرچه شاخص کل بازار سهام با رشدی ۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد اما شاخص هم وزن با ریزشی ۷۰۰ واحدی همراه بود.

به گزارش آهن نیوز؛ بازار سهام دومین روز کاری هفته را متعادل آغاز کرد، اما رفته رفته با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی  و همچنین نا امیدی فعالان این بازار از ادامه ی افزایش قیمت آن در نهایت متعادل به کار خود پایان داد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۷ هزار واحدی  به ۱ میلیون و ۴۰ هزار واحد رسید و تقریبا خود را در کانال ۲ میلیون واحد تثبیت کرد.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی  ۷۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۱۷ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شتران»، «تاپیکو» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «آریا» و «انتخاب» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «خگستر» و «خساپا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «کتوسعه» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد  ۸۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۴۳۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. 

در بازار امروز ۱۹۵ نماد در محدوده مثبت و ۲۲۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۲۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

اما شاخص فلزات اساسی امروز با رشد همراه بود و با افزایش ۴۳ صدم درصدی به یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۷ واحد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 6173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =