کد خبر 6174
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

عقبگرد تقاضا نسبت به عرضه در معاملات امروز

عقبگرد تقاضا نسبت به عرضه در معاملات امروز

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا پس از حذف کامل شمش بلوم و سنگ آهن دانه بندی، ۹۲۴ هزار و ۱۴۶ تن محصول با حجم تقاضای ۷۷۵ هزار و ۶۹۹ تن مورد معامله قرار گرفت که تقاضا مجدد نسبت به عرضه عقب ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۴۹ تن محصول شامل ۳۴ هزار و ۱۴۹ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۲۱۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما پس از حذف کامل شمش بلوم و سنگ آهن دانه بندی و در مجموع ریزش ۵۶/۶ درصد از حجم عرضه‌ها، ۹۲۴ هزار و ۱۴۶ تن محصول با حجم تقاضای ۷۷۵ هزار و ۶۹۹ تن مورد معامله قرار گرفت که تقاضا مجدد نسبت به عرضه عقب ماند.

محصولات فولادی معامله شده امروز شامل تیرآهن، میلگرد آلیاژی و انواع ورق سرد لوازم خانگی، خودرو و ورق گالوانیزه خودرو است که با ۱۷/۵ درصد ریزش به حجم ۲۸ هزار و ۱۴۹ تن با میزان تقاضای ۴۵ هزار و ۵۹۹ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با حجم ۴ هزار و ۸۹۹ تن و نرخ پایه ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو با میزان تقاضای ۱۶ هزار و ۳۹۹ تنی به طور کامل مورد معامله قرار گرفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۶ هزار تن میلگرد آلیاژی بود که با نرخ ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان به طور کامل در مقابل حجم تقاضای ۱۱ هزار و ۹۵۰ تنی به فروش رفت.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۴۷۸ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر نرخ محسوسی نداشتند به طور کامل به فروش رسیدند.

همچنین این هفته محصول آهن اسفنجی با کاهش حجم ۰/۹ درصدی نسبت به هفته قبل به مقدار ۲۱۱ هزار تن و به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۶۶۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده در حالی به طور کامل مچ شد که با استقبال بالایی همراه نبود و فقط ۱۸۱ هزار و ۱۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

در تالار صنعتی و حراج باز هم با حذف کامل سنگ آهن دانه‌بندی ۶۸۵ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رفت که نسبت به اطلاعیه عرضه ۶۳/۶ درصد کاهش حجم داشت.

تصاویر زیر جزئیات عرضه محصولات و پایان معاملات را نشان می‌دهد.

افزایش نرخ پایه آهن اسفنجی بعد از یک دوره کاهشی

عقبگرد تقاضا نسبت به عرضه در معاملات امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =