کد خبر 6177
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

تولید انحصاری آرک معدن TH۲۹ برای اولین بار در ایران و خاورمیانه

تولید انحصاری آرک معدن TH۲۹ برای اولین بار در ایران و خاورمیانه

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن از روز اول پیشران صنعت فولاد کشور بوده و در حال حاضر اولین تولیدکننده انحصاری آرک معدن TH۲۹ برای در ایران و خاورمیانه است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی کوهی در دیدار با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: ذوب‌آهن نه‌ تنها در فولاد که در پیش‌ تولید، صورت‌ وضعیت نویسی و آموزش‌های اصلی در کشور پیشران است.

وی با اشاره به محصولات طویل افزود: با حضور فعال ذوب‌آهن، محصولات صنعت ریلی در کشور توسعه پیدا کرده و تیرآهن ۱۸ را به‌ راحتی تولید می‌کنیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: اقدامات پیشران دیگر ذوب‌آهن، ساخت و توسعه شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی مانند فولاد خراسان است که از صفر تا صد پروژه را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: بعد از ۵ دهه از فعالیت شرکت ذوب‌آهن، بسیاری از بازنشستگان این کارخانه در صنایع فولادی شرکت‌های مختلف به‌عنوان  عناصر مهارتی و تکنسینی مشغول خدمت می‌کنند.

کوهی به رونمایی از تولید انحصاری آرک معدن TH۲۹ اشاره کرد و گفت: تولید این محصول برای اولین بار در ایران و خاورمیانه و توسط کارخانه ذوب‌آهن انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه رسیدن به این محصول بدون حضور هیچ تکنسین و مستشار خارجی تولیدشده است ادامه داد: باهوش مهندسان داخلی و مهندسی معکوس به مهندسی و روش‌های ساخت دسترسی پیدا کردیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اذعان داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه که علیه کشور، ذوب‌آهن هم شانه و هم دوش شرکت کورتنر آلمان در تولید ریل رقابت کرده و با قرارداد تأمین ۶۶ هزار تن، متولی توسعه ریلی کشور است که حدود ۴۶ هزار تن آن را تحویل داده‌ایم؛ برای ۲۰ هزار تن باقی‌مانده نیز برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه ریل ملی به‌عنوان افتخار ملی رقم خورده است افزود: برای بلندمرتبه‌سازی‌ها و انبوه‌سازی‌ها محصول بال‌پهن را جهت مقاوم‌سازی در برابر زلزله و افزایش سرعت ساخت را در دست تولید داریم و به‌زودی با همکاری نظام‌مهندسی این محصول کاربردی را به بازار صنعت ساختمان معرفی خواهیم کرد.

کوهی تصریح کرد: برنامه‌های تحویلی و دانش‌بنیان از گذشته در ذوب‌آهن آغازشده و تصمیم داریم در سال جاری با اختصاص ۴۰ درصد از بودجه تولید را به محصولات دانش‌بنیان آلیاژی، فولادی و بال‌پهن‌ها اختصاص دهیم و در سال‌های بعد، تولیدات گذشته را به واحدهای کوچک واگذار کنیم.

وی تأکید کرد:  در حال حاضر ۸۵درصد قطعات مکانیکال که در گذشته به کشور وارد می‌شد، توسط نیروهای ذوب‌آهن ساخته می‌شود که افتخار دانش‌بنیان ذوب‌آهن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =