کد خبر 6199
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

۴۰ درصد از بودجه ذوب‌آهن اصفهان به تولید محصولات دانش‌بنیان اختصاص یافت

۴۰ درصد از بودجه ذوب‌آهن اصفهان به تولید محصولات دانش‌بنیان اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:۴۰ درصد از بودجه تولید سال جاری این شرکت به محصولات ارزش‌افزا، دانش بنیان و جدید اختصاص یافته است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی کوهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تالار تشریفات ذوب‌آهن افزود: این بودجه در سال‌های آینده به ترتیب ۵۵ و ۷۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تولید محصولات دانش بنیان و ارزش‌افزای این مجموعه صنعتی شامل ریل، محصولات بال پهن‌، آرک و محصولات آلیاژی فولادی است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: برنامه‌های تحول‌آفرین و دانش‌بنیان در این مجتمع صنعتی از گذشته آغاز شده است و در سال جاری با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تولیدات گذشته ذوب‌آهن در آینده به واحدهای کوچک و متوسط مستقر در اقصی نقاط کشور واگذار می‌شود.

کوهی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۸۵ درصد از قطعات مکانیکی مورد نیاز ذوب‌آهن که در گذشته از خارج وارد می‌شد، توسط مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران این شرکت ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به بومی‌سازی و تولید دانش بنیان در ذوب‌آهن با تولید ریل، آرک و محصولات بال پهن‌ عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن گفت: در سال های گذشته یکصد هزار تُن ریل در این شرکت تولید و به شبکه راه‌آهن کشور و متروی کلانشهرها تحویل داده شد.

وی افزود: قرارداد ۶۶ هزار تُن تولید ریل در ۲ سال گذشته بین ذوب‌آهن با شرکت زیرساخت بعنوان مُتولی توسعه راه‌آهن در کشور منعقد و تا پایان تیر سال جاری حدود ۴۶ هزار تُن آن تحویل شبکه راه‌آهن شد.

کوهی با اشاره به اینکه امروز ریل تولید ذوب آهن اصفهان بعنوان ریل ملی در کشور شناخته می شود، تصریح کرد: ۲۰ هزار تُن ریل نیز در برنامه تولید این شرکت قرار دارد و در پروژه های توسعه راه‌آهن رشت - انزلی، انزلی - آستارا و میانه- تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تولید محصولات بال پهن در نهضت ملی مسکن و انبوه‌سازی مورد توجه قرار گرفته است و بنا داریم امسال با همکاری سازمان نظام مهندسی، همایشی را برای معرفی بال پهن ها برگزار کنیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن با اشاره به اهمیت ساخت آرک معدن در این شرکت یادآور شد: معادن سنتی و قدیمی در گذشته از چوب و محافظ به جای آرک استفاده می‌کردند اما چوب یکبار مصرف و رطوبت و فشارهای جانبی، ایمنی معادن را کاهش داده بود.

وی اضافه کرد: آرک‌های معدن در برابر فشارهای بعدی و رطوبت محیطی مقاومت بالایی دارد و ایمنی را برای معدنکاران و سرعت را برای معدنکاوان به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 6199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =