کد خبر 6205
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

تکرار دوباره ریزش ساختمان

تکرار دوباره ریزش ساختمان

در جریان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به علت ریزش ۵ ساختمان در محله خلازیر ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش آهن نیوز؛ در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ به جهت پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند و ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه ظهر دیروز حادثه ریزش چند ساختمان در شهرک احمدیه خلازیر واقع در منطقه ۱۹ به آتش نشانی و هلال احمر اعلام شد.

اتفاق به این صورت رخ داد که در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد پنج ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد چهار نفر از پرسنل انتظامی و ۲ نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز دراین باره اظهار کرد: ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه ظهر روز یکشنبه حادثه ریزش ساختمان در شهرک احمدیه نزدیک خلازیر در منطقه ۱۹ اتفاق افتاده است که به همین منظور ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی و چندین دستگاه جرثقیل به این منطقه اعزام شد و اکنون عوامل ناجا و ستاد بحران و هلال احمر همه در محل حضور دارند.

وی افزود: در این منطقه همه ساختمان‌ها در حال ساخت است چند ساختمان در کنار همدیگر به یکباره ریزش کرده که باید علت آن را بررسی کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: این ساختمان‌ها مسکونی نبوده است و هیچ ساختمانی سکنه نداشته است اما ممکن است کارگری یا فردی در این ساختمان‌ها باشد.

ملکی ادامه داد: با حضور تیم‌های امداد و نجات در محل، عملیات برای رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است که نتیجه آن متعاقبا در اطلاع رسانی‌های بعدی اعلام خواهد شد.

فوت ۴ تن بر اثر حادثه ریزش ساختمان

از ابتدای آغاز عملیات امداد و نجات تاکنون ۶ نفر از زیر آوار بیرون آمده‌اند که متأسفانه ۴ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند که از این افراد دو تن عوامل پلیس و دو تن دیگر از عوامل شهرداری تهران بوده‌اند.

علاوه بر افرادی که متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست دادند ۱۱ تن دیگر نیز در این حادثه مصدوم شدند که ۸ تن آنها به بیمارستان منتقل و ۳ نفر نیز در محل درمان شدند.

ورود دادستان تهران به حادثه ریزش ساختمان

علی صالحی دادستان تهران از ورود دادستانی تهران به موضوع ریزش ساختمان خبر داد و عنوان کرد: عوامل انتظامی و شهرداری تهران با توجه به وجود ساختمان‌های ناایمن در محدوده خلازیر، نسبت به اجرای عملیات تخریب این ابنیه ناایمن، اقدام کردند.

وی افزود: متأسفانه حین اجرای این عملیات‌ها، یکی از ساختمان‌ها دچار ریزش شده و تعدادی از نیروهای انتظامی و شهرداری تهران زیر آوار محبوس می‌شوند.

دادستان تهران یادآور شد: در ساعات اولیه وقوع حادثه موصوف‌، این دادستانی ضمن تشکیل پرونده قضائی در این زمینه و اعطای مأموریت به ۲ تن از معاونین و همچنین تعیین بازپرس ویژه به منظور حضور میدانی در محل واقعه، بررسی ابعاد حادثه، صدور دستورات لازم و مدیریت امور مستحدثه، نسبت به ورود میدانی به واقعه موصوف اقدام کرده است که متعاقباً اطلاع‌رسانی لازم از نتیجه اقدامات، صورت خواهد پذیرفت.

عملیات آواربرداری ادامه دارد

با گذشت حدود ۲۲ ساعت از وقوع حادثه هنوز عملیات آواربرداری ادامه دارد و به گفته سخنگوی آتش نشانی احتمالاً یک نفر دیگر هنوز زیر آوار است و البته این موضوع قطعیت ندارد.

هنوز علت دقیق حادثه روز گذشته و اینکه چه موضوعی منجر به وقوع این حادثه شده است مشخص نیست و پیگیری‌ها حاکی از این است که هنوز هیچ فردی در رابطه با وقوع حادثه دستگیر و بازداشت نشده‌اند و باید منتظر پایان عملیات آواربرداری ماند.

انتهای پیام/

کد خبر 6205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =