کد خبر 6217
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

حراج پایان فصل میلگرد در بازارهای جهانی/ ریزش قیمت میلگرد ادامه‌دار است

حراج پایان فصل میلگرد در بازارهای جهانی/ ریزش قیمت میلگرد ادامه‌دار است

آخرین طرح حمایتی چین از بخش مسکن ناموفق عمل کرد تا هفته‌ گذشته قیمت محصولات فولادی به ویژه میلگرد نزولی شود. در بازار میلگرد فروشندگان پا به پای پوشاک فروشان حراج پایان فصل به راه انداخته‌اند، قیمت میلگرد در بورس فلزات لندن در طول یک هفته بیش از ۳.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ میلگرد در بازارهای جهانی همچنان به ریزش ادامه می‌دهد. قیمت میلگرد در بورس فلزات لندن در طول یک سال و نیم گذشته بیش از ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد ولی پنج ماه قبل وقتی چینی‌ها وعده سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ را دادند قیمت میلگرد صعودی شد و به قیمت ۷۵۰ دلار به ازای هر تن رسید با این حال داده‌های ضعیف اقتصادی از چین و ترس از رکود باعث سقوط قیمت میلگرد به کانال ۶۰۰ دلار و سپس ۵۰۰ دلار شد.

هفته‌ گذشته وقتی سیاست‌های حمایتی چین از بخش مسکن موفق نبود بازاریان بار دیگر چوب حراج به موجودی میلگرد خود زدند و قیمت آن به کانال ۵۴۸ دلار به ازای هر تن سقوط کرد.

هفته دوم مرداد یکی از سیاه‌ترین هفته‌ها برای بازار جهانی میلگرد در طول ۱ سال گذشته است زیر قیمت میلگرد این هفته بیش از ۳.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

قیمت میلگرد در بورس فلزات لندن شرایط خوبی ندارد و با ادامه فشار فروش، احتمال ریزش قیمت به محدوده ۴۵۰ دلار به ازای هر تن وجود دارد.

پیش از این انتظار می‌رفت با افزایش تقاضا قیمت میلگرد به کمتر از ۶۰۰ دلار سقوط نکند ولی اکنون میلگرد حمایت‌های قیمتی را یکی پس از دیگری می‌شکند.

از طرفی هفته‌ گذشته در بازار آتی بندر شانگهای نیز قیمت میلگرد نزولی شد ولی کاهش قیمت به اندازه بورس فلزات لندن نبود. قیمت هر تن میلگرد در بازار آتی بندر شانگهای به ۳ هزار و ۷۵۲ یوان رسید که نسبت به بورس فلزات لندن کمتر است.

قیمت میلگرد در بازارهای داخلی چین با سرعت بیشتری نسبت به بورس فلزات لندن نزولی شد و در نزدیکی سطح ۳ هزار و ۴۰۰ یوان به ثبات رسید. اخبار رسمی از تولیدکنندگان فولاد چین نشان می‌دهد افت قیمت میلگرد زیان سنگینی به آنها تحمیل کرده‌ است.

هفته گذشته ریزش قیمت میلگرد در روزهایی اتفاق افتاد که قیمت میلگرد صادراتی ایران اندکی افزایش پیدا کرد البته این افزایش قیمت چشم‌گیر نبود.

قیمت میلگرد صادراتی ایران نیز مانند بندر شانگهای و بورس فلزات لندن ریزشی بود ولی هفته گذشته را مثبت به پایان رساند. در مقابل قیمت میلگرد در بازارهای داخلی ایران تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار غیر رسمی واکنش نشان می‌دهد.

بازار داخلی آهن‌آلات به دلیل تعطیلات پایان هفته نیمه تعطیل بود با این حال مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قیمت میلگرد در روزهای پایانی هفته نزولی شد.

منبع: ایراسین

انتهای پیام/

کد خبر 6217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =