کد خبر 6233
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

خبر خوش برای بازار کامودیتی‌ها

خبر خوش برای بازار کامودیتی‌ها

به نظر می‌رسد خبرهای بد برای اقتصاد چین خبر خوبی برای بازار کامودیتی‌ها باشد؛ زیرا قیمت مس و سنگ‌آهن به دلیل امید به اقدامات محرک اقتصادی جدید دولت چین پس از انتشار شاخص‌های اقتصادی ضعیف، افزایش یافته است.

به گزارش آهن نیوز؛ فعالیت‌های تولیدی چین در ماه ژوئیه برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) به ۳/ ۴۹ واحد رسید.

این شاخص در سه‌ ماه گذشته زیر ۵۰ واحد بوده که نشانه‌ای نگران‌کننده از تثبیت احساسات منفی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

عامل نگران‌کننده‌تر برای اقتصاد چین، زیرشاخص بخش مهم ساخت‌وساز بود که در ماه ژوئیه از اوج ۶/ ۶۵واحد ماه مارس به‌شدت کاهش یافت و به ۲/ ۵۱ واحد رسید.

داده‌های اقتصادی ضعیف با آخرین تلاش‌های پکن برای تقویت اقتصاد همراه شد و قول دادند به مطالعه و تدوین سیاست‌هایی برای بازگرداندن و گسترش مصرف در بخش‌های خودرو، املاک و خدمات بپردازند.

با این حال باید دید دقیقا چه اقداماتی انجام می‌شود و تا چه حد ممکن است در شروع رشد اقتصادی چین موثر باشد. در این بین قیمت قرارداد فیوچرز مس در بورس شانگهای به اوج ۱۵ماه اخیر رسیده است.

سنگ‌آهن هم بهبودهایی را تجربه کرد که فقط ناشی از خوش‌بینی‌ها به بسته‌های محرک اقتصادی نبود و واردات ژوئیه هم رشد خوبی داشت و احتمالا بهترین آمار را در سال‌جاری داشته است. 

احتمالا نیاز به افزایش موجودی انبارها و انتظارات بازار مبنی بر حمایت بیشتر از بخش‌های ساخت‌وساز و تولید برای حمایت از افزایش حجم واردات سنگ‌آهن و بهبود قیمت آن کمک‌کننده خواهد بود.

ولی مساله نگران‌کننده این است که واقعیت اقدامات حمایتی پکن با خوش‌بینی فعلی که در قیمت‌ها وجود دارد مطابقت نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 6233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =