کد خبر 6247
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

رشد ۱۱.۵ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ‌

رشد ۱۱.۵ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ‌

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: ۳۰۲ واحد صنعتی بزرگ کشور نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۱.۵ درصد رشد مصرف برق داشته‌اند.

به گزارش آهن نیوز؛ «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: صنایع از نظر برنامه‌ریزی که برای آنها انجام شد، از لحاظ تأمین انرژی به سه گروه تقسیم شدند.

وی، گروه نخست را صنایعی برشمرد که به لحاظ تامین انرژی کوچک هستند و گفت: این صنایع شامل کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی و صنعتی هستند که بیش از ۹۰ درصد از مشترکان صنعتی را به خود اختصاص می‌دهند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این صنایع هیچ محدودیتی در مصرف برق ندارند.

رجبی مشهدی، گروه دوم را صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی و صنایع مستقلی که خارج از شهرک‌های صنعتی و متوسط حضور دارند، عنوان کرد و ادامه داد: محدودیت مصرف برق این صنایع هم نیم روز در هفته است.

وی بیان داشت: گروه سوم که صنایع بزرگ محسوب شده و ۳۰۲ واحد صنعتی را شامل می شود، همکاری بسیار خوبی را با صنعت برق داشتند و تا این لحظه حدود ۱۱.۵ درصد رشد مصرف برق را نسبت به سال گذشته به ثبت رساندند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق کشور از ابتدای تیر ماه تاکنون ۶ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و با همکاری بسیار خوب همکاران در صنعت برق و یاری هم‌وطنان، شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تأمین برق وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف برق در این هفته به ثبت رسید.

وی افزود: دیروز برخی از مناطق کشور از جمله تهران با کاهش دمای هوا به طور محسوس مواجه شدند که این امر در میزان مصرف برق بسیار تأثیرگذار بود و انتظار داریم در مناطقی که امکان‌پذیر است از کولرها کمتر استفاده شود یا دمای کولرهای گازی را بر روی ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم کنند تا شاهد کاهش مصرف بیشتری باشیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: انتظار داریم که امروز میزان تقاضای برق دست کم یک هزار مگاوات از روز گذشته کمتر باشد؛ رقمی که تا این لحظه حدود ۵۰۰ مگاوات کمتر است و امیدواریم با همکاری خوب هم‌وطنان این امر میسر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: کاهش یک هزار مگاواتی مصرف برق به پایداری شبکه برق و همچنین تأمین برق مطمئن برای همه مشترکان به ویژه مناطق بسیار گرم کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 6247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =