کد خبر 625
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

موجودی رو به کاهش محصولات فولادیِ ایالات متحده

موجودی رو به کاهش محصولات فولادیِ ایالات متحده

فعالان بازار اعلام کردند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث شد موجودی محصولات نهایی و مواد خام در ایالات متحده کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، موجودی محصولات فولادی نهایی و مواد خام ورق گالوانیزه هر دو کاهش یافت.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۲ آگوست) اعلام کردند در ماه ژوئن، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) به ۹.۱ درصد افزایش یافت، این در حالی است که عدد اعلام شده یک رکورد جدید در نزدیک به ۴۱ سال گذشته بوده است.

تحلیلگران بازار گزارش دادند شاخص قیمت اصلی PCE آمریکا نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴.۸ درصد افزایش یافت که بالاتر از انتظار بازار یعنی ۴.۷ درصد بود. بررسی‌ها نشان داد از آنجایی که داده‌های کلان منعکس کننده تورم بالا بودند، PMI روند نزولی را نشان داد.

در این میان منابع خبری گزارش دادند در ماه ژوئیه، فدرال رزرو نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داد. در نتیجه، جو بازار از حالت بسیار منفی به صعودی تبدیل شد که باعث افزایش قیمت بیشتر کالاها شد.

به نقل از معامله‌گران، در روزی که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اعلام شد، بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی (HRC) ۳.۷۴ درصد افزایش یافت. همچنین بیشترین معامله کویل نورد گرم فولادی در بورس آتی شانگهای نیز ۳.۹۲ درصد افزایش یافت.

 تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر ورق گالوانیزه

فعالان بازار اعلام کردند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث شد موجودی محصولات نهایی و مواد خام در ایالات متحده کاهش یابد. موجودی ورق گالوانیزه که قبلاً انباشته شده بود، پس از افزایش ۷۵ واحدی نرخ پایه، با کاهش قیمت فلزات آهنی متوقف شد و قیمت فلزاتی مانند روی افزایش یافت.

تحلیلگران بازار در روز سه شنبه (۲ آگوست) گزارش دادند از آنجایی که خریداران مستقر در ایالات متحده به جای کاهش قیمت، تمایل به خرید با افزایش قیمت دارند، تولید کنندگان ترمینال در میان افزایش قیمت روی شروع به خرید ورق گالوانیزه کردند که باعث کاهش موجودی محصولات فولادی نهایی شد.

همچنین بررسی‌ها نشان داد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو میانگین نرخ عملیاتی را افزایش داد. فعالان بازار اعلام کردند نرخ‌های عملیاتی برخی از شرکت‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه در شمال و شرق چین اندکی افزایش یافت. باید توجه داشت که به طور خاص، این افزایش ناشی از بهبود کارایی خطوط تولیدکننده مواد پوشش‌دهنده و گالوانیزه است، در حالی که تعداد خطوط تولید تحت عملیات اساساً بدون تغییر باقی مانده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۲ آگوست) گزارش دادند نرخ عملیاتی تولید کنندگان ورق گالوانیزه در جنوب چین ثابت بود. بر اساس نظرسنجی SMM، معامله‌گران مستقر در بازار به طور کلی یک نگرش انتظار و مشاهده را دارند.

اکثر تولید کنندگان ورق گالوانیزه سفارش‌هایی دریافت کرده‌اند که می ‌توان آنها را ظرف یک ماه تحویل داد. این در حالی است که میزان تقاضا برای این محصول نسبت به فصل اوج سپتامبر تا اکتبر روند نزولی دارند. از آنجایی که تولیدکنندگان برای آماده‌سازی خط تولید جدید و انجام فرآیندهایی مانند استخدام افراد جدید به زمان نیاز دارند، از سرگیری تولید کندتر از برآورد بازار بوده است.

با این حال، با توجه به اینکه چرخه سفارش فعلی شرکت‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه مستقر در ایالات متحده بین ۵ تا ۱۶ روز است، انتظار می‌رود در اواخر آگوست که دمای بالای هوا به تدریج کاهش یابد، شرکت‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه سفارش‌های بیشتری دریافت کنند. در نتیجه انتظار می‌رود میانگین نرخ عملیاتی شرکت‌های گالوانیزه در سپتامبر و اکتبر ثابت بماند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =