کد خبر 6251
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

استخراج الماس در این معدن آزاد است

استخراج الماس در این معدن آزاد است

معدنی که در ایالت آرکانزاس آمریکا واقع شده «دهانه الماس‌ها» نام دارد و کسانی که وارد آن می‌شوند و به جست‌وجوی الماس می‌پردازند، حتی اگر بزرگترین الماس جهان را هم پیدا کنند، می‌توانند آن را برای خود نگه دارند.

به گزارش آهن نیوز؛ وقتی از با ارزش‌ترین سنگ‌ موجود روی کره زمین صحبت به میان می‌آید، همه بلافاصله به یاد یک چیز می‌افتند: «الماس». سنگی تشکیل شده از کربن خالص و متبلور که ارزش فراتصور آن سبب شده در طول اعصار، جنگ‌ها و خونریزی‌های بسیاری برای به‌ دست آوردنش به پا شود.

اما خب بعضی مواقع هم کار دنیا برعکس است زیرا در همین جهان تشنه الماس، معدنی وجود دارد که با پرداخت وجه اندکی به‌ عنوان ورودی، می‌توانید وارد آن شده و الماس استخراج کنید! این معدن که در ایالت آرکانزاس آمریکا واقع شده «دهانه الماس‌ها» نام دارد و کسانی که وارد آن می‌شوند و به جست‌وجوی الماس می‌پردازند، حتی اگر بزرگترین الماس جهان را هم پیدا کنند، می‌توانند آن را برای خود نگه دارند.

هر ‌سال صدها نفر به این معدن می‌روند و زمین آن را به امید به دست‌‎آوردن الماس حفر می‌کنند، هرچند که معمولاً ناامید برنمی‌گردند و بسیارشان حتی در حد پیداکردن یک الماس خیلی کوچک به نتیجه می‌رسند.

از ‌سال ١٩٥٠ میلادی و در پی کاهش کشف الماس‌های درشت، صاحبان این معدن تصمیم گرفتند درهای آن را به روی عموم باز کرده و با گرفتن مبلغی به‌ عنوان حق‌الورود، نوع دیگری از درآمدزایی را بیازمایند.

بیشتر الماس‌هایی که در این معدن پیدا می‌شوند، بسیار کوچک هستند و شکل‌‎دادن به آن‌ها سخت است. البته کاشفان خوش‌شانسی هم هستند که با یافتن الماس‌های سه تا پنج قیراطی، چند هزار دلاری دشت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 6251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =