کد خبر 6252
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

تقاضا برای تیرآهن و میلگرد بورسی جان گرفت

تقاضا برای تیرآهن و میلگرد بورسی جان گرفت

در انتهای معاملات امروز با حذف ۵۶/۵ درصد از حجم عرضه شده، در مجموع ۹۴ هزار و ۷۷۴ تن محصولات نورد فولادی موردمعامله قرار گرفت که تقاضای قابل قبولی نیز نسبت به هفته‌های قبل داشته و به مقدار ۱۲۶ هزار و ۲۶۹ تن ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲۱۸ هزار ۲۴۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود، اما در انتهای معاملات با حذف ۵۶/۵ درصد از حجم عرضه شده، در مجموع ۹۴ هزار و ۷۷۴ تن محصولات نورد فولادی موردمعامله قرار گرفت که تقاضای قابل قبولی نیز نسبت به هفته‌های قبل داشته و به مقدار ۱۲۶ هزار و ۲۶۹ تن ثبت شد.

تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز با ریزش حجم ۲۷/۲ درصدی به مقدار ۱۸ هزار و ۷۷۵ تن با همان نرخ پایه ۲۲ هزار و ۷۴۸ تومان معامله شد که با تقاضای بیش از سه برابری به مقدار ۵۵ هزار و ۲۳۱ تن مواجه شد.

همچنین میلگرد با ۶۴ هزار و ۷۹۴ تن ۶۱/۶ درصد ریزش حجم نسبت به عرضه داشت که بالاخره تقاضا برای آن از میزان معامله شده پیشی گرفته و به مقدار ۶۶ هزار و ۹۴۵ تن ثبت شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۸۸۱ تومان به اضافه ارزش افزوده و حدود کیلویی ۳۰۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ناودانی با ۲۶۰ تن حجم معامله و نرخ پایه ۲۱ هزار و ۵۳۲ تومان درحالی بر روی تابلوی معاملات به فروش رفت که با تقاضای بسیار بالاتر از میزان عرضه به مقدار ۹۶۰ تن مواجه شد.  

نبشی نیز به مقدار ۹۴۵ تن و نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۱۵۸ تومان با میزان تقاضای بالایی به مقدار ۲ هزار و ۳۳ تن به طور کامل مورد معامله قرار گرفت.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز ۵۵/۳ درصد ریزش حجم نسبت به عرضه داشته و به مقدار ۱۰ هزار تن و با نرخ پایه ۲۵ هزار و ۳۵ تومان در تابلوی معاملات به فروش رفت که تقاضای بالایی نیز برای آن وجود نداشته و فقط هزار و ۱۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

عرضه میلگرد بورسی در کانال ۲۱ هزار تومان

انتهای خبر/ف

کد خبر 6252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =