کد خبر 6255
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

وزیر صمت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

وزیر صمت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

یک نماینده مجلس گفت: وزیر صمت معتقد است در شرایط حال حاضر که پایان دولت و مجلس است نباید وزارت بازرگانی تشکیل شود، هر چند بین علی‌آبادی و نماینده دولتی که در جلسه بود، هماهنگی وجود نداشت.

به گزارش آهن نیوز؛ علی بابایی‌کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسیده اما در جزئیات و اختیاراتی که پس از تشکیل وزارتخانه از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت انتزاع و به وزارت بازرگانی داده می‌شود، محل اختلاف وجود دارد.

مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی علی بابایی را می‌خوانید:

به طور کلی همه احساس ناامنی می‌کنند که ما با این تشکیل یک دور باطل  با ایجاد وزارت بازرگانی ایجاد نکنیم.

وزیر صمت معتقد است که در حال حاضر که یک سال و اندی از عمر دولت می‌گذرد، ما باید دو سال از وقت وزارت صمت را برای تشکیل وزارت بازرگانی و فراهم کردن امکانات، زیرساخت‌ها و تأمین نیروها بگذاریم.

وزیر صمت معتقد است در شرایط حال حاضر که پایان دولت و مجلس است نباید وزارت بازرگانی تشکیل شود، هر چند بین علی‌آبادی و نماینده دولتی که در جلسه بود، هماهنگی وجود نداشت.

معتقدم نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی می‌تواند در صورت همکاری نمایندگان به نتیجه برسد، البته اگر دولت مخالفت نکند.

معتقدم که باید وزارت صمت دست نخورده باقی بماند، هر چند قبول داریم که اشکالاتی در نحوه مدیریت وزارت صمت وجود دارد.

انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صمت مشکلی را از کشور حل نخواهد کرد، ضمن اینکه بر مشکلات می‌افزاید و شرایط جدید، مشکلات جدید و دعواهای جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

بحث تجارت و تولید در امتداد هم هستند و باید کمک کار هم باشند. این اختلافات باید در کشور زودتر حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =