کد خبر 6258
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

انباشت ذخایر فولادی در چین/ بازار در رکود کامل

انباشت ذخایر فولادی در چین/ بازار در رکود کامل

براساس ارزیابی کارشناسان، بازار فولاد چین همچنان تحت فشار بوده و به دلیل حجم تولید بسیار و تقاضای اندک، شاهد انباشت ذخایر است.علاوه بر این، به گفته برخی منابع، سیگنال‌های زیادی مبنی بر کاهش حجم ذوب فولاد در کشور به ویژه در هبی - بزرگترین استان فولادسازی چین - به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس ارزیابی کارشناسان، بازار فولاد چین همچنان تحت فشار بوده و به دلیل حجم تولید بسیار و تقاضای اندک، شاهد انباشت ذخایر است.علاوه بر این، به گفته برخی منابع، سیگنال‌های زیادی مبنی بر کاهش حجم ذوب فولاد در کشور به ویژه در هبی - بزرگترین استان فولادسازی چین - به گوش می‌رسد.

به گفته فعالان بازار، کارخانه‌های فولاد چین در حال حاضر تقریباً با ظرفیت کامل کار می‌کنند که می‌تواند باعث افزایش بیشتر موجودی انبارها در کوتاه مدت شود. به باور فعالان بازار در خصوص احتمال کاهش تولید فولاد در سه ماهه چهارم متفاوت است. برخی مطمئن نیستند که بنگاه‌های فولادی بتوانند در این دوره به هدف دست یابند. برخی دیگر به دلیل کاهش فصلی تقاضا، ماه‌های اکتبر تا دسامبر را زمان مناسبی برای چنین حرکتی می‌دانند.

بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، حجم میانگین ​​تولید روزانه فولاد در پایان ماه جولای ممکن است به حدود ۳ میلیون تن برسد. به گفته اس اند پی گلوبال، اگر حجم کل تولید در ماه آگوست مشابه جولای باقی بماند، متوسط ​​تولید روزانه در یکسال اخیر باید ۱۹ درصد از سطح ژوئیه تا آگوست کاهش یابد و به حدود ۲.۴۳ میلیون تن برسد. به این ترتیب رسیدن به شاخص سالانه سطح سال ۲۰۲۲ امکان پذیر خواهد بود.

تولید فولاد چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با ۱.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ به ۵۳۵.۶۴ میلیون تن رسیده است. متوسط ​​حجم روزانه تولید فولاد در ژوئن حدود ۳.۰۴ میلیون تن در مقایسه با ۲.۹۱ میلیون تن در ماه می بود.  براساس ارزیابی تحلیلگران FIS، کارخانه‌های فولادی ظرفیت خود را به دلیل افزایش سودآوری افزایش دادند.

به گفته Mysteel، استفاده از ظرفیت کوره بلند در میان ۲۴۷ کارخانه فولاد چین در پایان ژوئن ۹۲.۱۱ درصد بود، در حالیکه این رقم در پایان ماه می ۸۹.۹۳ درصد بود. همچنین، بارگیری برق ۳۴ کارخانه فولادسازی برق در این مدت از ۳۷ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافت.

انتظار می‌رود با وجود کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت در تانگشان که در راستای بهبود کیفیت هوا اعمال شد، تولید فولاد در ماه جولای به افزایش خود ادامه دهد. برخلاف دو سال گذشته، دولت چین هنوز محدودیت‌هایی را برای تولید سالانه فولاد به دلیل کاهش انتشار کربن اعلام نکرده است و احتمالا امسال نیز اجرایی نشود، زیرا دولت این کشور در مورد هرگونه سیاست اقتصادی که مستقیماً از تولید ناخالص داخلی در سال جاری حمایت نکند، با احتیاط رفتار می‌کند.

 در سال ۲۰۲۲، چین تولید فولاد را ۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد و به ۱.۰۱ میلیارد تن رساند. کاهش تولید فولاد در کشور به دلیل رکود اقتصاد به ویژه در بازار املاک و مستغلات روی داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =