کد خبر 6259
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

«تجلی» در مسیر توسعه

«تجلی» در مسیر توسعه

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بازوی اجرایی پروژه‌های «ومعادن» که طی دو سال گذشته توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند، همچنان در راستای اهداف خود به دنبال پیشبرد پروژه‌ها و کشف معادن جدید است.

به گزارش آهن نیوز؛ مرتضی علی‌اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص برنامه‌ها و مهم‌ترین استراتژی‌های سال‌جاری شرکت به خبرنگار بورس۲۴ گفت: برنامه‌های شرکت تجلی برای سال ۱۴۰۲ طبق استراتژی اصلی شرکت به خوبی پیش می‌رود. یکی از پروژه‌های شرکت، گندله‌سازی ۹۲۰‌هزار تنی صبا امید غرب خاورمیانه است که ۳۰‌درصد آن متعلق به شرکت تجلی و ۷۰‌درصد آن متعلق به صبا نور است.

در بازدیدی با حضور مدیر پروژه و مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت تجلی، پیمانکار و مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک، صحبت‌هایی داشتیم. این پروژه طی یک ماه اخیر حدود ۵/ ۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته. با مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات، دکتر سعد محمدی جلساتی در خصوص تامین ماشین‌آلات خارجی برگزار شد که امیدواریم با پرداخت پول و تامین نقدینگی مشکلات ناشی از تامین ماشین‌آلات هر چه زودتر مرتفع شود.

وی گفت: در فولاد کردستان که ۲۰‌درصد سهامدار هستیم، دو پروژه فولادسازی و آهن‌اسفنجی در حال اجراست. پروژه آهن‌اسفنجی پیشرفت خوبی دارد و حدود ۱ یا ۲‌درصد از برنامه عقب است. فولاد تکنیک به عنوان شرکت پیمانکار اصلی انتخاب شده و با تزریق نقدینگی امیدواریم به پیشرفت قابل قبولی برسد.

او افزود: در پروژه فولادسازی، مشکلاتی با پیمانکار به وجود آمد، در این خصوص هم جلساتی با مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات به اتفاق سایر سهامداران خواهیم داشت که با کمک همه، این پروژه فولادسازی به جایگاه اصلی خود برگردد.

علی‌اکبری گفت: گزارش‌های پیشرفت پروژه‌ها به صورت ماهانه بررسی و هر سه ماه یک‌بار تحلیل و رصد می‌شود. در پروژه فولاد شرق خراسان با ۵/ ۲میلیون تن کنسانتره، ۳۵‌درصد سهامدار هستیم.

جلسات مستمری با مدیرعامل فولاد خراسان برگزار شد و در ارتباط با انعقاد الحاقیه قرارداد با پیمانکار اصلی وارد مذاکره شده و تا امروز پروژه روند خوبی داشته است. سفارش‌های خارجی در حال ساخت است و سفارش داخلی با توجه به جلساتی که داشته‌ایم، قطعا با سرعت خیلی بیشتری پیش خواهد رفت.

سرمایه‌گذاری «تجلی» در اوراق کوتاه‌مدت

وی با اشاره به اینکه پروژه‌ها برای پیشرفت نیاز به نقدینگی دارند، در خصوص تامین نقدینگی گفت: یکی از استراتژی‌های شرکت تجلی تبدیل نقدینگی و وجوه به اوراق کوتاه‌مدت در بورس است تا در صورت نیاز به نقدینگی با فروش این سهام در اجرای پروژه‌های جدید یا پروژه‌های در حال اجرا مشارکت کنیم. در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان وجه دراختیار داریم که تا حدود ۶ ماه آینده برای پیشرفت پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

«تجلی» برای تامین مالی پروژه‌ها افزایش سرمایه می‌دهد

علی‌اکبری با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: شرکت برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد و گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی پیش‌بینی شده است. برای این افزایش سرمایه حدود ۴‌هزار میلیارد تومانی، موافقت کلی سهامدار عمده دریافت شده تا با منابع حاصل از آن بتوانیم نقدینگی بیشتری برای اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

ورود به عناصر نادر خاکی با «تجلی»

این مقام مسوول در شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص برنامه ورود به زنجیره کشف فلزات نادر خاکی گفت: شرکت تجلی در زمینه پروژه‌های مجموعه زنجیره فولاد یا فلزات به خوبی عمل کرده و سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی یا عناصر استراتژیک (لیتیوم و عناصر همراه) یا لیتیوم و سایر عناصر را در دستور کار دارد.

با توجه به معادن در اختیار، از ۱۲ معدن ۷ محدوده مربوط به عناصر نادرخاکی و ۵ محدوده مربوط به عناصر استراتژیک (لیتیوم و عناصر همراه) است. برای اجرا ابتدا باید پروانه اکتشاف دریافت و سپس گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری بگیریم، هر کدام از این‌ مراحل نیاز به کارهای اجرایی و عملیاتی طولانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 6259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =