کد خبر 6271
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کرمان:

نیروی انسانی متخصص برای چرخ صنعت نداریم

نیروی انسانی متخصص برای چرخ صنعت نداریم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان با اشاره به عارضه یابی واحدهای تولیدی گفت: نیروی انسانی متخصص برای چرخ صنعت در این استان نداریم.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین میجانی روز چهارشنبه در نشست خبری پس از تور بازدید خبرنگاران از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: در این زمینه دوره های آموزشی با همکاری سازمان فنی حرفه ای استان برگزار و اعلام کردیم که ۱۰۰ نفر نیرو به صورت تضمینی جذب می شود اما استقبالی از این طرح نشد.

وی اظهار داشت: بخشی از آموزش ها را با همکاری دانشگاه چمران و علمی کاربردی و فنی و حرفه ای پیش بردیم اما یکی از دلایلی که از اشتغال حوزه صنعت در استان کرمان استقبال نمی شود اینست که متوسط دریافتی کارگری ما نسبت به دیگر استان ها کمتر است و با پرداخت ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال کسی به انجام امور صنعتی ترغیب نمی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان با اشاره به راه اندازی خوشه قطعات و ماشین آلات صنعتی در راستای اهداف سازمان صنایع کوچک گفت: با این اقدام خدمات اصلی و سخت افزاری را به واحدهای تولیدی می دهیم.

نداشتن سفارش کار در واحدهای تولیدی کرمان

میجانی اضافه کرد: مشکل دیگر واحدهای تولیدی استان کرمان نداشتن سفارش کار بود در این زمینه ۴۰۰ تفاهم نامه ضمنی منعقد شد که به این حوزه کمک کرد و تفاهم دیگری با شرکت زیسکو داشتیم که ۶۵ درصد از نیازها را از داخل استان تامین کرده و مقرر شد که مس شهربابک ۶۰ درصد نیازها را از استان تامین کند.

وی با بیان اینکه اکنون ۹ درصد نیاز ساخت مس شهربابک از محل تولیدکنندگان داخلی تامین می شود عنوان کرد: در این زمینه سامانه ای طراحی و میزان تامین نیاز واحدهای تولیدی از تولیدکنندگان داخلی رصد خواهد شد.

۴۳ واحد راکد کرمان فعال شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان گفت: ۲۱ مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط است و عمده این صنایع در شهرک ها و نواحی مستقر شده اند که در استان کرمان ۴۳ ناحیه و شهرک صنعتی داریم.

وی با اشاره به شهرک خضرا به عنوان پیشانی شهرک های صنعتی استان کرمان ابراز داشت: در این شهرک ۵۲۰ قرارداد واگذار کردیم که ۳۲۰ قرارداد به مرحله بهره برداری رسیده است.

میجانی افزود: در مجموع ۲۰۱ واحد غیرفعال در شهرک صنعتی استان کرمان داریم که سال گذشته ۴۳ واحد غیرفعال به چرخه فعالیت تولیدی خود برگشت.

وی یادآور شد: یک واحد تولید سنگ بری بیش از ۱۰ سال غیرفعال بوده و نمای بدی به این شهرک داد و اکنون با حضور یک سرمایه گذار به واحد تولید لوله تبدیل و فعال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه ۶ هزار نفر در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان(خضرا) اشتغال مستقیم دارند گفت: واحدهای قفل و راکد، احساس نومیدی را به جامعه تلقین می کنند و با فعالسازی آنها به این چرخه شور و شوق و جنب و جوش دادیم.

وی یادآور شد: سال گذشته به واسطه موافقت سازمان صنایع کوچک و بانک توسعه و تعاون ۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود و منابع بانکی با اولویت به واحدهای غیرفعال اختصاص دادیم.

مشکل ۹۵ درصدی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کرمان

میجانی گفت: ۹۵ درصد واحدهای غیرفعال و نیمه فعال استان کرمان مشکل سرمایه در گردش و پنج درصد دیگر نیز مشکلاتی همچون مالیات و بیمه دارند که امسال برنامه فعال سازی بخشی از این واحدها را داریم.

وی عنوان کرد: زمین به صورت شفافیت و الکترونیکی واگذار می شود و بحث بومی و غیر بومی ندارد؛ هر سرمایه گذاری را در این حوزه حمایت می کنیم.

۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین در کرمان فسخ شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال بیش از یک هزار قرارداد افرادی را که زمین دریافت کرده و اقدامی نکردند، فسخ می کنیم اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین فسخ شده و در این حوزه تعارفی با کسی نداریم.

وی ادامه داد: برنامه اینست هر کسی زمین به قصد غیر از فعالیت تولیدی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی دریافت می کند، آن را فسخ کنیم.

ایجاد ۴۴۸ هکتار فضای سبز

میجانی با بیان اینکه حفظ محیط زیست یکی از اهداف سازمان صنایع کوچک است ادامه داد: ۴۴۸ هکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی استان کرمان ایجاد کردیم که آمار قابل توجهی است و ۳۹۶ هزار اصله درختچه دایمی در این مناطق کشت شد.

وی با اشاره به ضرورت های فضای سبز و حفظ محیط زیست در شهرک های صنعتی تاکید کرد: هشت تصفیه خانه فاضلاب در استان کرمان داریم که هفت مورد از آنها در حال بهره برداری است.

همچنین خبرنگاران در این آیین از واحدهای پویا صنعت قهوه و شکلات برای صنایع کوچک و رشد تولید، شرکت شیدور گستر (احیای واحدهای راکد)، ویژگان بسپار شرق(دانش بنیان)، دنیا پخش آروند(کارآفرینی)، پارسیان تابلو(اشتغال)، کیان صنعت(رشد تولید) و زیرساخت های شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان همچون فضای سبز و فاضلاب بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 6271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =