کد خبر 6281
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

برگزاری اولین دوره عالی تربیت مدیران بخش معدن و صنایع معدنی کشور

برگزاری اولین دوره عالی تربیت مدیران بخش معدن و صنایع معدنی کشور

به همت دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اولین دوره عالی تربیت مدیران در حوزه معادن و صنایع معدنی کشور طراحی و در حال اجرا است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی مجیدپور، رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری با اعلام این خبر افزود:  فقدان دانش‌های لازم در زمینه مدیریت کسب و کار معادن، اقتصاد، سیاستگذاری و حکمرانی معادن، موجب شده تا بخش معدن و صنایع معدنی با شکوفایی فاصله زیادی داشته باشند. این در حالی است که بخش معادن در کشور ظرفیت بالایی برای نقش آفرینی در اقتصاد ملی داشته و جزء اولویت‌های صنعتی و اقتصادی کشور است. 

مجیدپور افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور است و انتظار می‌رفت تا این دانشگاه که دارای دانشکده‌های مدیریت، مهندسی معدن و مهندسی مواد و متالوژی است در پر کردن خلا دانش و مهارت مدیریت معادن و صنایع معدنی نیز پیشتاز و پیشقدم باشد.

وی گفت: بر همین اساس پس از انجام مطالعات لازم و برقراری تعاملات سازنده با مدیران معدنی کشور،   برای اولین بار دوره عالی تربیت مدیران اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی  طراحی شده و هم اکنون در حال اجرا است. خانه معدن ایران شریک اصلی در طراحی و برگزاری این دوره است و مساعدت‌های فراوانی جهت برگزاری این دوره انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.  

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری خاطر نشان کرد: این دوره حاصل زحمات، تعاملات و هم اندیشی‌های متعدد بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت‌های تجاری و تشکل‌های معدنی است. جهت برگزاری مناسب این دوره و طراحی عناوین دروس، سرفصل‌ها و محتوای آن‌ها مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی در دنیا و همچنین نیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور، بیش از یک سال زمان صرف شد.

مجیدپور بیان داشت: مدرسین این دوره را اساتید برجسته و مخاطبین این دوره را مدیران کلیدی شرکت‌های معدنی تشکیل می‌دهند. برگزاری دوره چند سال به طول خواهد کشید و به دانش پذیران در پایان دوره گواهی معتبر از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =