کد خبر 629
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

وضعیت جهانی فلز سرخ

وضعیت جهانی فلز سرخ

 معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۸ میلیون و ۸۱۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۸ میلیون و ۸۱۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۸ میلیون و ۵۸۸ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۷ درصدی تولید است.
از این میزان، ۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۰۰ تن «آفریقا»، ۸۵۳ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۳۷۹ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۲.۹ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲، حدود ۱۰ میلیون و ۵۴۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ میلیون و ۲۵۱ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۲.۹ درصدی است.

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه‌شده در جهان طی ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی، ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۲ میلیون و ۴۳۷ هزار تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در نوسان

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه اخیر میلادی (آگوست) با نوسان حدود ۵۰۰ دلاری مواجه بوده است. به طوری که در ماه گذشته میلادی، این رقم، حدود ۷۷۷۰ دلار در تن بود و با نوساناتی به حدود ۷۳۰۰ دلار در تن رسید. اکنون نیز به ۷۷۹۰ دلار در تن افزایش پیدا کرده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =