کد خبر 6294
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

افت ۱۰/۵ درصدی نرخ شمش بلوم/ شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۰ تومان

افت ۱۰/۵ درصدی نرخ شمش بلوم/ شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۰ تومان

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با حذف سنگ آهن کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۹ درصدی، حجمی به مقدار ۷۷۴ هزار و ۶۲۷ تن و با مقدار تقاضای ۸۵۲ هزار و ۹۵۸ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون ۸۹۰ هزار و ۱۴۷ تن محصول شامل ۱۰۵ هزار و ۳۴۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سنگ آهن کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۹ درصدی، حجمی به مقدار ۷۷۴ هزار و ۶۲۷ تن و با مقدار تقاضای ۸۵۲ هزار و ۹۵۸ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد لوازم خانگی و خودرو و ورق گالوانیزه خودرو بود که با حذف زیادی از میلگرد که میلگرد کلاف نیز همراه آن بود، با ریزش ۵۸/۵ درصد حجمی به مقدار ۴۳ هزار و ۶۲۷ تن با میزان تقاضای برابر با آن به مقدار ۴۳ هزار و ۶۵۸ تن به قورش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۷ هزار و ۶۵۹ تن و نرخ پایه ۲۶ هزار و ۷۹۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده با میزان تقاضای ۱۷ هزار و ۷۳۳ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۸۷۰ و بیشترین نرخ ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۴ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز (با حذف کامل میلگرد کلاف) شامل معامله هزار و ۲۹۸ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و ۳ هزار و ۷۵۰ تن میلگرد آلیاژی بود که سبد میلگرد ساده صنعتی با افت ۳/۸ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۸ هزار ۱۴۷ تومان و میلگرد آلیاژی با نرخ پایه ۲۲ هزار ۶۶ تومان به فروش رسید.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۷۹/۵ درصد حجم به مقدار ۱۲ هزار و ۶۲۰ تن با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۶۷۴ تومان عرضه شده که نرخ پایه آن با افت ۱۰/۵ درصدی به قیمت ۱۹ هزار و ۶۷۴ تومان معامله شد.گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۴ هزار و ۲۴۰ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۸ هزار و ۳۵۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)SG۲ است.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۵۱۸ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر قیمت خاصی نداشته و با تقاضای ضعیفی به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۹۱۰ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل ۲/۱ درصد افزایش قیمت داشته و با میزان تقاضای ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ تنی به طور کامل فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین نیز ۵۷۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش که ۶۴/۸ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

افت ۱۰/۵ درصدی نرخ شمش بلوم/ شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۰ تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =