کد خبر 6340
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختلاف نرخ ۱۸۵۰ تومانی شمش فولاد خوزستان صادراتی و داخلی

اختلاف نرخ ۱۸۵۰ تومانی شمش فولاد خوزستان صادراتی و داخلی

 امروز در جریان معاملات محصولات فولادی در بورس کالای ایران ۵۰ هزار تن محصول شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰) ۵SP KSC-BSG۱۹۴XEX-۰۰ در تالار صادراتی بورس کالا به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در جریان معاملات محصولات فولادی در بورس کالای ایران ۵۰ هزار تن محصول شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰) ۵SP KSC-BSG۱۹۴XEX-۰۰ در تالار صادراتی بورس کالا به فروش رسید.

برای این میزان معامله شده از کالای شمش خوزستان ۴۵ هزار تن نیز تقاضا در بازار موجود بوده و با نرخ پایه ۲۱ هزار ۷۰۰ تومان بر روی تابلوی معاملات به فروش رفت. این در حالی است که عرضه محصول شمش خوزستان با همین مشخصات امروز در تالار صنعتی بورس کالا و برای مصرف‌کننده داخلی به مقدار ۱۵ هزار تن بود که تقاضا چندانی نیز برای آن وجود نداشته و نرخ پایه معاملات آن نیز ۱۹ هزار و ۸۵۵ تومان ثبت شد. به عبارتی بین شمش فولاد خوزستان صادراتی و عرضه داخلی یک اختلاف ۹/۲ درصدی معادل هزار و ۸۴۵ تومان وجود دارد.

اختلاف نرخ ۱۸۵۰ تومانی شمش فولاد خوزستان صادراتی و داخلی

گفتنی است تاریخ تحویل این محصول شمش فروش رفته از تالار صادراتی برای ۱۵ مهر ۱۴۰۲ بوده و نوع تسویه آن به صورت نقدی (صادراتی - ریالی) برنامه‌ریزی شده است.

تصویر زیر جزئیات معامله این محصول را در تالار صادراتی نشان می‌دهد.

اختلاف نرخ ۱۸۵۰ تومانی شمش فولاد خوزستان صادراتی و داخلی

در مجموع د رمعاملات امروز قیمت شمش در هر کیلو حدود 19 هزار و 460 تومان عرضه شد که در مقایسه با آخرین عرضه 2 درصد افزایش قیمت داشت، به طوری که قیمت آن بین 19 تا 21 هزار تومان اعلام شد، در واقع از ابتدای مرداد ماه با هر عرضه شمش شاهد افزایش قیمت این محصول بودیم که به تأثیر از این نوسانات، قیمت محصولات فولادی پایین دست و بالادست هم افزایش یافت؛ البته همراهی نوسانات بازار ارز با معاملات شمش بورسی را هم باید مد نظر قرار داد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =