کد خبر 6360
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

صادرات فولاد ترکیه به قزاقستان افزایش یافت

صادرات فولاد ترکیه به قزاقستان افزایش یافت

در یک چشم‌انداز اقتصادی که دائماً در حال تغییر است، به نظر می‌رسد صنعت فولاد ترکیه شریک قدرتمندی در قزاقستان پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی ترکیه، ارزش صادرات محصولات فولادی از ترکیه به قزاقستان از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۳ درصد افزایش یافته است که معادل ۱۹.۳ میلیون دلار است.

به گزارش آهن نیوز؛ این روند صعودی صادرات همچنان ادامه دارد و ارزش محصولات فولادی صادرات به قزاقستان از ماه می تا ژوئن ۲۰۲۳ به میزان ۳.۵ میلیون دلار افزایش یافته است. این ارقام نشان دهنده تقاضای قوی برای محصولات فولادی ترکیه در کشور آسیای مرکزی، علیرغم کاهش کلی صادرات فولاد ترکیه است.

کاهش کل صادرات فولاد

با این حال، تصویر مثبت حاصل از افزایش صادرات به قزاقستان با کاهش قابل توجهی در کل صادرات فولاد ترکیه خدشه دار شده است.

در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۳۹.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ مشاهده شد که ارزش کل صادرات به ۷.۲ میلیارد دلار رسید.

به نظر می رسد صنعت فولاد ترکیه با وجود موفقیت در بازارهای خاصی مانند قزاقستان، در مقیاس جهانی با باد مخالفی دست و پنجه نرم می کند.

علاوه بر این، در ژوئن ۲۰۲۳، ترکیه محصولات فولادی به ارزش ۱.۳ میلیون دلار صادر کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ کاهش ۴۲.۱ درصدی را نشان داد. در یک دوره ۱۲ ماهه از ژوئن ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، ارزش کل صادرات محصولات فولادی از ترکیه ۱۶.۴ میلیارد دلار بود. .

گردش تجاری بین ترکیه و قزاقستان

در حالی که عملکرد صنعت فولاد دریچه ای برای مشاهده روابط اقتصادی بین ترکیه و قزاقستان فراهم می کند، توجه به تجارت کلی ضروری است.

گردش مالی بین ترکیه و قزاقستان از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۱.۹ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲.۰۶ میلیارد دلار بود، ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

درک دینامیک تجارت

تأثیر متقابل بین افزایش صادرات فولاد به قزاقستان و کاهش کلی صادرات فولاد ترکیه تصویر پیچیده ای از تجارت بین المللی را ترسیم می کند.

در حالی که دلایل خاص پشت این روندها نیازمند تحلیل عمیق تری است، داده ها نشان می دهد که صنعت فولاد ترکیه، علی رغم چالش های جهانی، توانسته است جای پای خود را در قزاقستان تقویت کند.

این وضعیت اهمیت تنوع در تجارت بین المللی و مزایای بالقوه تمرکز بر بازارهای فردی را برجسته می کند. همانطور که شرایط اقتصادی جهانی همچنان در حال تکامل است، توانایی انطباق و موفقیت در بازارهای خاص ممکن است برای صنایعی مانند بخش فولاد ترکیه بسیار مهم باشد.

از آنجایی که جهان همچنان با عدم قطعیت های اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، توجه کشورها به نحوه سازگاری، تجارت و حفظ روابط اقتصادی خود باقی می ماند.

داستان صادرات فولاد ترکیه به قزاقستان در میان کاهش گسترده تر، گواهی بر این چشم انداز اقتصادی جهانی پویا و همیشه در حال تحول است.

انتهای پیام/

کد خبر 6360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =