کد خبر 6364
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

پرسپولیس و سپاهان قوی‌تر شدند اما استقلال ضعیف‌تر

پرسپولیس و سپاهان قوی‌تر شدند اما استقلال ضعیف‌تر

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: پرسپولیس و سپاهان نسبت به سال قبل تقویت شدند اما استقلال هم مهره از دست داد هم در جذب بازیکن ناموفق بود.

به گزارش آهن نیوز؛ علی جباری در خصوص برد شیرین استقلال در هفته اول لیگ برتر، اظهار داشت: تیم در این بازی خیلی روان کار کرد. بازیکنان تمام نقاط زمین را پوشش دادند.

البته ضعف‌هایی هم بود اما تیمی که بلاتکلیف بوده نمی‌تواند شرایط تیم‌های دیگر را داشته باشد. با اینحال حرکات خوبی را از بازیکنان در جناحین و تمام مناطق زمین دیدم.

وی افزود: به این ترتیب توانستند نتیجه بگیرند و برنده از زمین بیرون بیایند. نتیجه خوبی به دست آمد اما باید به این نکته توجه کنیم که تیم صنعت نفت فوتبال بازی می‌کند.

استقلال همیشه از قدیم مقابل تیم‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند بهتر کار می‌کند. مقابل تیم هایی که فیزیکی و بسته هستند نیاز به بازیکنان کلیدی است تا با حرکات انفرادی گره کار را باز کند.

به جواد نکونام تبریک می‌گویم. از اول حمایت کردم و بازهم حمایت هم خواهم کرد. او باید بماند و مبارزه کند، با اینکه خیلی‌ها دوست ندارند استقلال موفق شود.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه چقدر می‌توان به ادامه روند خوب و موفقیت استقلال فعلی امیدوار بود، گفت: باید از این تیم و کادرفنی حمایت کرد و به آن‌ها روحیه داد. او می‌تواند با این تیم موفق شود اما باز هم می‌گویم تیم به ۳-۲ مهره کلیدی نیاز دارد. اگر خارجی باشند که چه بهتر اما در غیر این صورت تیم به مشکل می‌خورد.

نکونام خیلی باهوش است. او تجربه خیلی خوبی از بازی در خارج از کشور دارد. ارتباطات خوبی هم با مربیان خوب در خارج از کشور دارد. جوان است و دوست دارد برای استقلال کار کند اما ابزار می‌خواهد. مربی بدون ابزار چکار می‌تواند انجام بدهد؟

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه استقلال فصل جاری تفاوت چندانی با فصل قبل ندارد و تنها دو بازیکن جدا شده‌اند که جایگزین هم دارند، گفت: متاسفم برای بعضی‌ها که چنین حرف‌هایی می‌زنند.

استقلال، سال قبل از برخی تیم‌ها مثل پرسپولیس یا سپاهان، از نظر مهره‌ای پایین‌تر بود. امسال، این تیم‌ها ضمن حفظ همان بازیکنان قبلی، باز هم بازیکنان خوب گرفتند اما استقلال علاوه بر اینکه ۳-۲ مهره خوب خودش را از دست داد، در جذب بازیکن هم موفق نبود.

جباری گفت: حالا دوستان چگونه مقایسه می‌کنند که سال گذشته خوب بوده و الان هم همان است؟ آیا حرف‌ها غیر از خودشیرینی برای مدیران فعلی و قبلی باشگاه است؟ برخی در زمان آجورلو هم گفتند او خوب کار می‌کند اما بعدا که مسائلی مطرح شد، خودشان را کنار کشیدند.

واقعا متاسفم! به گوش من رسید زمانیکه که کمیته فنی را تشکیل دادند، بعضی دوستان گفتند تیم را به ما بدهید. چرا باید چنین حرفی مطرح شود؟ بازدهی شما چه بوده؟ از شما چه نتایجی عاید استقلال شده؟ الان که جوانی آمده و باهوش است باید از او حمایت کنیم.

نباید چوب لای چرخش بگذاریم. الان کسی روی نیمکت است که نه اردو داشت و نه امکانات، در جذب بازیکن هم خواسته‌هایش تامین نشد. حتی از نظر مالی هم به او کمک نشد.

چرا قرارداد سرمربی استقلال در فرودگاه امضا می‌شود؟ الان که هاشمی نسب هم آمده درگیر سقف بودجه شدیم. مدیریت باید این مشکلات را حل کند و خودش را نشان بدهد.

پیشکسوت استقلال در خصوص امیدواری به ادامه روند خوب این تیم پس از بازی با نفت آبادان، اظهار داشت: با آنالیز کادرفنی و وظیفه شناسی بازیکنان، تیم توانست ۳گل بزند. تیم با برنامه بود و سرمربی باهوش عمل کرد اما نمی‌توان گفت در هر بازی این نتیجه رقم می‌خورد.

تیم‌های مدعی، مهره‌های خوبی دارند. کار مقابل آن‌ها مشکل است و وقتی در طرف مقابل کفته ترازو سنگین‌تر باشد است چکار می‌شود کرد؟

وی افزود: سرمربی تیم نیاز به چند مهره کلیدی به خصوص در خط حمله دارد. هرچند مدیران قبلی آنقدر قرادادها را بالا بردند که مدیریت فعلی به مشکل خورده است. علاوه بر این، دیگران مشکلاتی را به وجود آوردند تا تیم از آسیا حذف شود.

می‌توان گفت برخی دست به دست هم دادند تا استقلال ضربه بخورد. در فدراسیون هم کسی به فکر حمایت از استقلال نیست.

به وزارت ورزش هم تجربه نشان داده که نمی‌توان امیدوار بود. تنها امیدواری ما به غیرت و همت اعضای تیم است. ان‌شاالله با حمایت هواداران در بازی‌های آینده هم شاهد موفقیت و نتایج خوب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 6364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =