کد خبر 6384
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۱۱.۵ درصدی تولید فولاد چین در ماه جولای

افزایش ۱۱.۵ درصدی تولید فولاد چین در ماه جولای

براساس داده‌های منتشر شده از اداره ملی آمار چین (NBSC)، چین در جولای ۲۰۲۳ تولید سالانه فولاد خود را با ۱۱.۵ درصد افزایش به ۹۰.۸ میلیون تن رساند.

به گزارش آهن نیوز؛ براساس داده‌های منتشر شده از اداره ملی آمار چین (NBSC)، چین در جولای ۲۰۲۳ تولید سالانه فولاد خود را با ۱۱.۵ درصد افزایش به ۹۰.۸ میلیون تن رساند. البته تولید فولاد این کشور در این دوره نسبت به ژوئن ۲۰۲۳، ۰.۳۴ درصد کاهش داشته است.

 متوسط ​​تولید روزانه فولاد چین در جولای ۲۰۲۳ تقریباً ۲.۹۳ میلیون تن بوده که نسبت به ماه گذشته ۳.۶ درصد کاهش داشت.

کاهش تولید فولاد در ماه جولای نسبت به ژوئن به دلیل محدودیت‌های تولید در تانگشان، مرکز اصلی فولادسازی چین بود. علاوه بر این، تولید فولاد در تعدادی از کارخانه‌های فولاد در استان سیچوان در جنوب غربی برای اطمینان از تامین برق کافی در طول بازی‌های تابستانی دانشگاه جهانی، کاهش یافته است.

در ماه ژوئیه، برخی از کارخانه‌های دارای کوره قوس الکتریکی نیز به دلیل افزایش هزینه‌های تولید به دلیل نوسانات قیمت قراضه در مواجهه با عرضه محدود، حجم تولید فولاد را کاهش دادند. کای یونگ ژنگ، مدیر موسسه تحقیقات داده جیانگ سو فوشی گفت: علاوه بر این، به دلیل دمای شدید در برخی مناطق تعرفه‌های برق افزایش یافته است.

در ژانویه تا جولای ۲۰۲۳، فولادسازان چینی تولید سالانه فولاد را با افزایش ۲.۵ درصدی تا ۶۲۶.۵۱ میلیون تن رساندند. پیش‌بینی می‌شود مصرف فولاد چین در نیمه دوم سال ۰.۹ درصد و در کل سال ۲۰۲۳، ۰.۸ درصد سالانه کاهش یابد. این پیش بینی به روز شده توسط انجمن آهن و فولاد چین ارائه شده است.

چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ تولید فولاد را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱.۳ درصدی تا ۵۳۵.۶۴ میلیون تن رساند. در ژوئن، فولادسازان چینی تولید فولاد را ۱.۱ درصد نسبت به ماه می و ۰.۴ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ افزایش دادند. در میان رشد قیمت محصولات، کارخانه‌ها نیز تشویق شدند تا تولید خود را افزایش دهند.

برخلاف دو سال گذشته، دولت چین هنوز محدودیت‌هایی را برای تولید سالانه فولاد برای کاهش انتشار کربن اعلام نکرده است. به گفته توماس گوتیرز، کارشناس فولاد، هدف ملی مناسب احتمالا امسال اجرا نشود، زیرا دولت این کشور در مورد هرگونه سیاست اقتصادی که مستقیماً از تولید ناخالص داخلی در سال جاری حمایت نکند، محتاط‌تر است.

انتهای پیام/

کد خبر 6384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =