کد خبر 64
۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

فولادسازان شاخص دنیا

فولادسازان شاخص دنیا

ایران در جایگاه دهم پس از چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل در تولید فولاد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز و به استناد آمار انجمن جهانی آهن و فولاد، چین با تولید ۹۲.۸ میلیون تن فولاد در ماه آوریل به‌عنوان برترین تولیدکننده شناخته شد که البته تولیداتش با ۵.۲ درصد افت سالانه همراه بود. هند با ۶.۲ درصد رشد به تولید ۱۰.۱ میلیون تن رسید و تولید ژاپن اما با ۴.۴ درصد کاهش ۷.۵ میلیون تنی شد.

تولید فولاد خام امریکا با ۳.۹ درصد کاهش ۶.۹ میلیون تنی شد و تخمین زده شده تولید روسیه با ۰.۶ درصد افزایش ۶.۴ میلیون تن شده باشد.

تولید کره جنوبی ۵.۵ میلیون تن و آلمان به ۳.۳ میلیون تن رسیدند که به ترتیب افت ۴.۱ درصدی و ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ترکیه رشد ۱.۶ درصدی را در تولید تجربه کرد و تولید فولادش به ۳.۴ میلیون تن رسید. تولید برزیل هم با ۴ درصد افت ۲.۹ میلیون تن شد.

در این بین تولید ایران در ۴ ماهه امسال با ۸.۹ درصد افت ۹.۱ میلیون تن شده بود و ایران همچنان در جایگاه دهم پس از چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل قرار دارد. این گزارش می‌افزاید، به تفکیک منطقه افریقا در آوریل ۱.۲ میلیون تن تولید فولاد خام داشت که ۵.۴ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۱ کمتر است. همچنین آسیا و اقیانوسیه با تولید ۱۲۱.۴ میلیون تن فولاد در آوریل کاهش ۴ درصدی را به ثبت رساند. تولید اتحادیه اروپا در ماه مذکور به ۱۲.۳ میلیون تن و تولید سایر کشورهای اروپایی به ۴.۲ درصد رسید که به ترتیب افت ۵.۴ درصدی و رشد ۰.۵ درصدی را تجربه کردند.

تولید خاورمیانه با ۱۴.۵ درصد افت به ۳.۳ میلیون تن و تولید امریکای شمالی نیز با ۵.۱ درصد افت به ۹.۴ درصد رسید.

روسیه و سایر کشورهای عضو CIS به اضافه اوکراین هم با افت ۱۸.۴ درصدی تولید فولاد خام خود را به ۷.۳ میلیون تن رساندند. امریکای جنوبی هم با ۴.۸ درصد کاهش تولید در ماه آوریل به تولید ۳.۶ میلیون تن رسید.

پایان پیام/

کد خبر 64

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =