کد خبر 6409
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

۱۰۰ درصد آب فولاد زرند از پساب تامین می‌شود

۱۰۰ درصد آب فولاد زرند از پساب تامین می‌شود

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد آب فولاد زرند ایرانیان از پساب تامین می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ ماشاءالله سهراب‌نژاد امروز ۲۵ مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: فولاد زرند زیرمجموعه هلدینگ میدکو است و بیشترین فعالیت این هلدینگ در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه کار ما تولید از معدن تا شمش فولاد است و در استان کرمان و شهرستان زرند از معدن خمرود فعالیت آغاز می‌شود، افزود: زغالشویی پابدانا ۹۰۰ هزارتن زغال خام پذیرش می‌کند و در ادامه روند تولید، دو کارخانه هر کدام با ظرفیت دو میلیون تن کنسانتره و یک کارخانه دو و نیم میلیون تنی گندله سازی در جلال‌آباد فعالیت دارد.

سهراب‌نژاد با اشاره به فعالیت دو کارخانه کک سازی با ظرفیت‌های ۴۰۰ و ۸۰۰ هزار تن در زرند بیان کرد: در فولاد زرند ایرانیان تولید فولاد به روش کوره بلند با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین روش‌ها در تولید فولاد، کوره بلند است که ۷۰ درصد فولاد در دنیا به این روش تولید می‌شود؛ در جاهایی که گاز هست، روش احیاء مستقیم و کوره‌های الکتریکی نیز استفاده می‌شود.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان اظهار کرد: این مجموعه در سه مجتمع معدن جلال‌آباد، کارخانجات کک سازی و مجتمع فولادسازی تعریف شده و ۷۰۰۰ نفر از نیروهای استان کرمان در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد نیروها اهل شهرستان زرند، ۹ درصد از دیگر نقاط استان و نیم درصد خارج از استان هستند؛ ضمن اینکه به ازای هر شغل مستقیم در فولاد ۱۵ تا ۲۰ نفر اشتغال غیرمستقیم را در باید نظر گرفت.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای تعریف شده، افزود: پروژه‌هایی در راستای افزایش تولید و کیفیت و افزایش راندمان اجرا شده و همواره برنامه‌ریزی توسعه‌ای داریم.

سهراب نژاد در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، کارخانه استحصال آب از باطله احداث شد و از دو و نیم میلیون مترمکعب که به سد باطله می‌رفت، دو میلیون مترمکعب آب را برمی‌گردانیم.

وی یادآور شد: کارخانه فولاد آب‌بر است و از سال‌های اول تولید، بر استفاده از پساب فاضلاب متمرکز شدیم و در کنسانتره و گندله سازی نیز بخشی از پساب استفاده می‌شود و در سه سال اخیر فاضلاب زرند را برای استحصال پساب در دست اجرا داریم که حدود ۶۵ درصد پیشرفت دارد و به کمک مسئولان برای حل مشکل زمین تصفیه‌خانه نیازمندیم و با بهره‌برداری از پروژه فاضلاب، به آب دیگری نیاز نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد آب فولاد زرند ایرانیان از پساب تامین می‌شود و در کنسانتره و گندله ۶۰ درصد و صنعت سهم کمی در مصرف آب دارد.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات کار احداث کارخانه احیاء مستقیم آغاز شده و چند پروژه فرعی همراه با خط تولید در حال اجراست، گفت: همه تولیدات ما از طریق بورس عرضه می‌شود و سرریز براساس ضوابط بورس، صادر می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: تولید کار سختی است اما همینکه نتیجه آن، اشتغال ۷۰۰۰ نفر جوان باشد، موجب خوشحالی است و بیشترین انگیزه مثبت مجموعه تولید، اشتغال جوانان و رشد آنهاست.

سهراب نژاد خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل کشور اشتغال است و مسئولان باید همه همت خود را برای رفع این مشکل بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 6409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =