کد خبر 6435
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

بازار آهن آلات با کاهش تقاضا ریزشی شد

بازار آهن آلات با کاهش تقاضا ریزشی شد

بازار داخلی آهن‌آلات در هفته‌ چهارم مردادماه شرایط متفاوتی با هفته‌های قبل داشت. تقاضا به شدت کاهش پیدا کرد تا به دنبال آن قیمت‌ها بار دیگر ریزشی شوند و در بازار میلگرد با اینکه قیمت‌ها تا اواسط هفته افزایشی بود؛ در پایان هفته با فشار فروش سنگینی مواجه شد.

به گزارش آهن نیوز؛ بازار داخلی آهن‌آلات در هفته چهارم مردادماه خالی از مشتری بود. بسیاری از بازاریان معتقدند تقاضا از تیرماه کاهش پیدا کرد ولی هفته‌ اول و دوم مرداد به دنبال اخبار سیاسی و افزایش مقطعی نرخ دلار در بازار غیر رسمی، تقاضا در بازار آهن‌آلات نیز جان گرفته‌ بود.

پس از خبر آزادسازی منابع ارزی ۶ میلیارد دلاری ایران، دلار دوباره به کانال ۴۸ هزار تومان بازگشت و به دنبال آن تقاضا در بازار داخلی آهن آلات در طول هفته چهار مرداد ماه کاهش پیدا کند.

ریزش شدید قیمت ناودانی و پس از آن تیرآهن مهمترین اتفاق بازار بود درحالی‌که نوسانات در بازار پروفیل و نبشی کاهش یافته‌ است. حجم معاملات در هفته چهارم مرداد پایین بود به طوری‌که بعضی از آهن‌فروشان عقیده دارند بازار تعطیل شده‌ است.

یکی از آهن‌فروشان اصفهانی گفت: از صبح تا شب دور هم خاطره تعریف می‌کنیم و معامله‌ای انجام نمی‌شود..

میلگرد

قیمت میلگرد در طول هفته‌ گذشته دو فاز مختلف را پشت سر گذاشت. در نیمه اول هفته قیمت میلگرد صعودی شد ولی دو روز پایانی هفته شرکت‌های بسیاری قیمت پیشنهادی برای فروش میلگرد را کاهش دادند.

نوسانات نرخ ارز، در کنار کاهش شدید تقاضا باعث شد تا قیمت میلگرد در طول هفته‌ گذشته تقریبا بدون نوسان باقی بماند. از طرفی میلگرد در بازارهای جهانی روزهای آشفته‌ای را پشت سر می‌گذارد.

قیمت میلگرد در بازار آتی بندر شانگهای و بورس فلزات لندن نزولی است. ریزش قیمت میلگرد در بازارهای جهانی زیان سنگینی را به تولیدکنندگان تحمیل کرده‌ است.

تیرآهن

متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ در هفته‌ چهارم مردادماه بیش از ۲ درصد کاهش پیدا کرد تا قیمت تیرآهن در آخرین روزهای مرداد نزولی شود. تیرآهن تابستان پرنوسانی را پشت سر گذاشت.

هفته گذشته کاهش تقاضا باعث شد تا روند صعودی قیمت تیرآهن از ابتدای مرداد تا کنون متوقف شود.

بعضی از فعالان بازار عقیده دارند تیرآهن ۱۴ تا پایان تابستان در محدوده قیمتی کیلویی ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان باقی می‌ماند و نوسان سنگین‌تری ندارد.

ناودانی

مقاومت قیمت‌ها در بازار ناودانی بالاخره شکسته شد تا قیمت هر کیلوگرم ناودانی در طول هفته گذشته به طور متوسط ۷ درصد کاهش پیدا کند.

قیمت ناودانی در طول هفته‌های اول، دوم و سوم مرداد ثابت بود و واکنشی به ریزش قیمت فلزات نداشت ولی در نیمه دوم مردادماه سرعت ریزش قیمت ناودانی زیاد شد. اگر این روند ادامه‌ داشته باشد متوسط قیمت ناودانی به زودی به کف‌های قیمتی مهمی می‌رسد.

منبع: ایراسین

انتهای پیام/

کد خبر 6435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =