کد خبر 6444
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

ریزش ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

ریزش ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران، امروز هم اولین روز هفته را با روند رو به کاهش شروع کرد، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۸۱ صدم درصد نسبت به روز معاملاتی قبل، ۱۶ هزار و ۶۱ واحد از دست داد و به رقم یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۵۳۵ واحد رسید.

به گزارش آهن نیوز؛ همچنین شاخص هموزن با کاهش ۷۸۸۴ واحد به رقم ۶۷۷ هزار و ۵۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۲۶۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۸۱ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱۵ درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۷۹ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۹۵ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۶۶ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، بانک پارسیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، مپنا و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۳۲۳ واحد کاهش، به رقم ۲۵ هزار و ۹۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۷۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۲ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۵۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۶۱۹ میلیارد تومان در فرابورس ایران دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس ۱.۲۷ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۵۹ درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۱.۵۲ درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم فرابورس ۱.۱۶ درصد افت کرد.

امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، آریاساسول، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان، شش زاگرس و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر کاهشی را از خود به‌جای گذاشتند.

شاخص فلزات اساسی هم با کاهش ۸۴ صدم درصدی امروز به یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۵۷۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 6444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =