کد خبر 6445
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

سردرگمی تقاضا در بازار/ معامله شمش در کانال ۲۸ هزار تومانی

سردرگمی تقاضا در بازار/ معامله شمش در کانال ۲۸ هزار تومانی

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف سنگ آهن کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۲/۶ درصدی، حجمی به مقدار ۶۷۷ هزار و ۵۵۳ تن و با مقدار تقاضای ۷۶۷ هزار و ۴۷۸ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون ۴۸۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول شامل ۱۵۶ هزار و ۲۶۳ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۶ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سنگ آهن کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۲/۶ درصدی، حجمی به مقدار ۶۷۷ هزار و ۵۵۳ تن و با مقدار تقاضای ۷۶۷ هزار و ۴۷۸ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد لوازم خانگی و خودرو و ورق گالوانیزه خودرو بود که با حذف تعداد زیادی از محصولات میلگرد و شمش که در حدود ۲۵/۴ درصد را شامل شد حجمی به مقدار ۱۱۶ هزار و ۵۵۳ تن با میزان تقاضای برابر با آن به مقدار ۹۷ هزار و ۵۷۸ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۴ هزار و ۱۶۳ تن و نرخ پایه ۲۸ هزار و ۷۵۱ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده با میزان تقاضای ۷ هزار و ۳۶۰ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ و بیشترین نرخ ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل معامله ۹۹۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و ۵ هزار و ۵۹۰ تن میلگرد آلیاژی و کلاف بود که سبد میلگرد ساده صنعتی با افت ۵/۸ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۸ هزار ۲۸۱ تومان و میلگرد آلیاژی و کلاف نیز با میانگین نرخ پایه ۲۵ هزار ۴۷۶ تومان به فروش رسید.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۷۵/۷ درصد حجم به مقدار ۹ هزار و ۳۲۰ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۷۱۳ تومان عرضه شده که نرخ پایه آن با افت ۴/۴ درصدی به قیمت ۲۱ هزار و ۷۱۳ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۳ هزار و ۷۵۰ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۸ هزار و ۸۱۵ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ C۷۲D۲ است.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی به ترتیب با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۷۳۲ تومان و ۳۲ هزار و ۳۴۲ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر قیمت بین ۳ تا ۶ درصد داشتند به طور کامل به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان ۱۷۶ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۰۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل ۱/۲ درصد افزایش قیمت داشت اما در انتهای معاملات با حذف ۱۹/۸ درصد حجم عرضه شده به مقدار ۱۴۱ هزار تن و با میزان تقاضای نه چندان بالا به میزان ۷۰ هزار و ۹۰۰ تنی به طور کامل فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین ۴۲۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش که ۷۶/۸ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

سردرگمی تقاضا در بازار/ معامله شمش در کانال ۲۸ هزار تومانی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =