کد خبر 6473
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

بهره‌برداری از مجتمع فولاد ازنا ۱۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد

بهره‌برداری از مجتمع فولاد ازنا ۱۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد

مدیرکل صمت لرستان گفت: بهره‌برداری از مجتمع فولاد ازنا ۱۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ بهمن جعفری امروز ۲۹ مردادماه در جلسه بررسی مشکلات و موانع تولید مجتمع فولاد شهرستان ازنا که با حضور شاهون‌وند دادستان مرکز لرستان و فرماندار شهرستان ازنا، مدیران بانک‌های تجارت و صنعت و معدن و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات مجتمع فولاد ازنا برگزار شد، افزود: مجتمع فولاد ازنا یکی از بزرگترین طرح‌های نیمه‌تمام استان و از مطالبه‌های مردم لرستان است.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد ازنا از جمله مصوبات سفر هیات دولت سیزدهم به لرستان است، افزود: قرار شد وزارت‌خانه‌های صمت، دادگستری و استانداری لرستان نسبت به رفع موانع حقوقی اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه در آستانه سفر دوم هیات دولت به لرستان هستیم و در همین راستا مدیریت ارشد استان جلسات متعددی را برای رفع مشکلات این مجموعه برگزار کردند، گفت: تسهیلات این مجتمع در سرفصل مشکول‌الوصول قرار دارد؛ همچنین کارت بازرگانی آنها مسدود و در حال حاضر عدم تمدید دوران مشارکت و مسائلی که در زیرساخت و تامین منابع مالی بوده مطرح است.

این مسئول گفت: سال گذشته مشکلات این واحد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و در نهایت با توجه به اینکه پروژه ملی است و در مرکز کشور تسهیلات آن پرداخته می‌شود لذا مشکلات این شرکت به ستاد تسهیل ملی به وزارت صمت منعکس شد.

جعفری گفت: همچنین مجموعه مذاکراتی با فولاد مبارکه اصفهان که زیرمجموعه ایمیدروست انجام داده و در آخرین جلسه با نماینده شرکت فولاد مبارکه قرار شده ارزیابی از مجموعه انجام که چقدر کار به لحاظ فیزیکی و ریالی انجام شده تا در نهایت تصمیماتی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است تامین مالی شود تا فاز اول در زمینه نورد به بهره‌برداری برسد و همین عدد نقدینگی برای سرمایه‌در گردش نیاز دارد که بتواند فعالیت خود را ادامه دهند، اظهار کرد: مطابق تعهدات و قراردادهایی که از قبل بوده از مجموع ۱۸۵ میلیون دلاری که قرارداد منعقد شده ۱۷۴ میلیون دلار گشایش اعتبار صورت گرفته و طبق برگ سبزهایی که وجود دارد ورود ماشین‌آلات را نشان می‌دهد. ده میلیون دلار هم نزد کمپانی است و چنانچه دستگاه قضایی مساعدت داشته باشند این موضوع حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل صمت لرستان اضافه کرد: این مجموعه تولیدی زمینه اشتغال ۱۲۰۰ نفر را ایجاد خواهد کرد و بخشی از تختال موردنیاز این مجموعه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها صادر می‌شود.

جعفری بیان کرد: با بهره‌برداری با این طرح ضمن اشتغالزایی، تامین نیاز کشور و ارزآوری را به دنبال دارد و ضرورت دارد با پیگیری دستگاه‌های قضایی و نمایندگان مجلس این مجموعه به چرخه تولید برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر 6473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =