کد خبر 6475
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در بازدید از فولاد مبارکه:

احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی اقدامی مثبت در جهت بهینه‌سازی انرژی و آب

احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی اقدامی مثبت در جهت بهینه‌سازی انرژی و آب

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه و فرآیند تکمیل طرح‌های توسعه این شرکت تصریح کرد: فولاد مبارکه در حال اجرای ابرپروژه‌های ملی است که هریک در جایگاه خود تأثیر خاصی بر توسعه صنعت فولاد و تأمین پایدار انرژی دارد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه محمدرضا موثقی نیا روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ به همراه جمعی از مدیران ایمیدرو از خطوط تولید فولاد مبارکه و پروژه‌های توسعه در دست اجرای این شرکت از جمله احداث پروژه نورد گرم شماره ۲ و پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: پیش از هر چیز باید به مدیرعامل فولاد مبارکه که از مدیران شایسته کشور است و همه همکاران این مجموعه که در حوزه صنعت فولاد و توسعه این صنعت نقش‌آفرینی می‌کنند، خداقوت بگویم و از آنها تشکر ‌کنم.
وی گفت: زیارت مزار شریف دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس به خاک سپرده شده در این شرکت حسن مطلع خوبی بر بازدید امروز و یادآور این مهم بود که موفقیت‌های امروز کشور مرهون خون شهدای گران‌قدر ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.
موثقی نیا تصریح کرد: بازدید امروز از فولاد مبارکه به‌خوبی گواه این است که طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های تولید و توسعه و نیز مصرف بهینه آب در صنعت فولاد انجام شده است به‌ویژه این که در بعضی از موارد فولاد مبارکه بر لبه‌های تکنولوژی جهانی در حال حرکت است.

احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی اقدامی مثبت در جهت بهینه‌سازی انرژی و آب


پروژه نورد گرم۲ فولاد مبارکه از ابرپروژه‌های ملی است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این که ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است، اظهار امیدواری کرد: این پروژه با همت مدیران این مجموعه و سایر عوامل مرتبط هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و کشور را از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز سازد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در حوزه‌ استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات مؤثر و خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه از جمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی این مجموعه نشان می‌دهد که به‌زودی بخش اول این نیروگاه وارد مدار می‌شود و نه تنها می‌تواند از بار موجود روی شبکه بکاهد بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد. درعین‌حال با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد که این شرکت بدون توقف‌های ناشی از کمبود و محدودیت‌های حوزه انرژی بتواند همچنان با قوت به کار تولید همت گمارد.

احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی اقدامی مثبت در جهت بهینه‌سازی انرژی و آب


روند اجرایی بالغ بر ۱۳۲ پروژه در گروه فولاد مبارکه به‌خوبی در حال انجام است
محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در جریان این بازدید تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه از پیشتازان تولید فولاد و اجرای پروژه‌های توسعه در کشور است و به لطف خداوند و با حمایت‌های دولت محترم، هم اکنون روند پرشتاب اجرای بالغ بر ۱۳۲ پروژه توسعه‌در گروه فولاد مبارکه به‌خوبی و مطابق با برنامه‌های در نظر گرفته شده در جریان است.
 طیب نیا با بیان این که خوشبختانه پروژه‌هایی که در همین دولت در فولاد مبارکه وارد فاز اجرا شده‌اند، امروز با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در آستانه بهره‌برداری هستند، ادامه داد: به حول و قوه الهی و با همت همکاران این روند پرشتاب ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود دولت محترم و سایر مسئولان در حوزه‌های تکمیل زنجیره فولاد از جمله در تأمین مواد اولیه و معدنی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل فولاد مبارکه را یاری دهند چرا که امروز در بالا و پایین‌دست زنجیره صنعت فولاد کشور در حوزه‌های یاد شده دچار کمبود هستیم. 
وی با اشاره به نوید معاون وزیر صمت از اراده دولت برای رفع چالش‌های موجود در زنجیره فولاد، تصریح کرد: به‌طورقطع با بهره‌برداری طرح‌های توسعه فولاد مبارکه از جمله نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه بخش قابل‌توجهی از کاستی‌های حوزه انرژی برق و نیاز کشور به بسیاری از گریدهای فولادی خاص مرتفع خواهد شد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =