کد خبر 6481
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

تولید دو هزار تن انواع میلگرد در کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد

تولید دو هزار تن انواع میلگرد در کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد

مدیرکل صمت لرستان از تولید ۲۰۰۰ تن انواع میلگرد در کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ بهمن جعفری اظهار کرد: کارخانه صدر فولاد شرکتی بزرگ صنعتی است که خطوط آن امکان تولید ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد در سایزهای مختلف را دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه در شهرستان چگنی واقع شده است، اضافه کرد: سال‌های گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ها و اختلافاتی که بین شرکاء وجود داشته و متاسفانه سرمایه‌گذار این کارخانه به تعهدات مالی خود به سیستم بانکی  عمل نکردند.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه سال گذشته با پیگیری‌های استاندار لرستان، این پروژه در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هشت مصوبه داشت و ۱۶۸ فقره چک برگشتی این مجموعه و بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی آن به سیستم بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان دارد، بیان کرد: ستاد تسهیل این پروژه را تعیین تکلیف کرده و فرصتی به سرمایه‌گذار داده شد؛ همچنین ۱۶۸ چک در شورای تامین مطرح و به سیستم بانکی به ویژه بانک مرکزی اعلام شد تا فرصتی به سرمایه‌گذار جدید داده شود تا بتواند بحث اورهال و سایر موارد فنی کارخانه را اجرا کند.

جعفری اضافه کرد: خوشبختانه این کار انجام و در بحث تامین برق که مشکل داشت انشعاب از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر به انشعاب دائم تبدیل و تکلیف بدهی‌های آن نیز تعیین تکلیف شد و منتظریم سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کند.

وی اظهار کرد: در سه ماهه اخیر بر اساس آمار تولیدی که از این کارخانه داشتیم و با بازدیدهای مستمر کارشناسان، نزدیک به ۲۰۰۰ تن تولید داشته البته این تولید از نظر ما آزمایشی تلقی می‌شود.

مدیرکل صمت لرستان گفت: نهایت همکاری را با این کارخانه داریم تا به چرخه تولید برگردد و محصولات آن صادر شود چرا که مصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قبلاً به کشور عراق صادر می‌شده است.

جعفری یادآور شد: دولت نهایت همکاری را با این کارخانه دارد و امید می‌رود سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کند.

 وی گفت: هیچگونه تسهیلاتی سال گذشته و سالجاری به این مجموعه تزریق نشده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 6481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =