کد خبر 6516
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

معادن زغالسنگ کرمان پتانسیل تبدیل شدن به ژئوتوریسم علمی و تفریحی دارند

معادن زغالسنگ کرمان پتانسیل تبدیل شدن به ژئوتوریسم علمی و تفریحی دارند

رئیس مجتمع منطقه معدنی هشونی کوهبنان گفت: شرکت زغالسنگ فرصت زیادی دارد و طولانی‌ترین تونل در شمال استان را دارد و می‌توان از آن برای ژئوتوریسم علمی، آموزشی و تفریحی استفاده کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ مجیدی امروز ۳۱ مردادماه در دیدار وزیر کار با کارگران معدن هشونی شهرستان کوهبنان گفت: معدن هشونی از سال ۱۳۵۵ به بهره‌برداری رسیده که ۱۷ میلیون تن ذخیره داشت و تا حالا حدود هشت میلیون تن آن استخراج شده و برای استخراج حدود ۹ میلیون تن دیگر نیاز به تامین نقدینگی و تغییر روش استخراج داریم.

او با بیان این مطلب که کارگران معادن بیشتر از ۱۵ سال توانایی کار ندارند، تصریح کرد: کارگران نیاز به نفس تازه دارند و سرمایه‌گذاری نیمه مکانیزه یا مکاتیزه ضروری است زیرا معادن زغالسنگ خوراک کارخانه‌های فولاد را تامین می‌کنند.

رئیس مجتمع منطقه معدنی هشونی افزود: این معدن در ۱۰ سال پیش با همین کارگران تا ۲۵ هزار تن تولید داشت ولی با توجه به فرسودگی نیروی کارگری در حال حاضر، حقوق کارگران را به سختی در می‌آوریم.

او در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: در ۱۸ خردادماه امسال سیل از شش ناحیه خساراتی به معدن وارد کرد و کارگران با دست خالی معدن را بازسازی و شروع به کار کردند.

مجیدی خواستار بخشودگی دو ماه بیمه کارگران شد و افزود: از استاندار درخواست داریم حقوق معادن برای مدتی که نتوانستیم کار کنیم، بخشیده شود.

مجیدی بیان کرد: شرکت زغالسنگ فرصت زیادی دارد و طولانی ترین تونل در شمال استان را دارد و از آن می‌توان برای ژئوتوریسم علمی، آموزشی و تفریحی استفاده کرد.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: زندگی کارگران پر از زحمت و تلاش در عرصه تولید است و آسیب‌های جدی متحمل می‌شوند.

او بر لزوم اصلاح ضریب سختی کار تاکید کرد و افزود: کارگران بهترین ساعات روز خود را در عمق زمین سپری می‌کنند و بعد از ۱۵ سال دیگر توانی برای ادامه کار ندارند.

همچنین مهدی قنبری نماینده کارگران منطقه هشونی گفت: کارگران شرکت زغال‌سنگ کرمان در حال حاضر دچار بیماری و فرسودگی شده‌اند و هزینه فرسودگی بیشتر از هزینه بهره‌برداری شده است.

او با بیان این مطلب که در چند سال اخیر گامی برای اشتغال این منطقه برداشته نشده، تصریح کرد: کار در معادن زغال‌سنگ سخت است و در جهان ضریب سختی کار دو و در برخی سه است در حالی که ضریب سختی کار در معادن زغال‌سنگ ایران ۱.۵ در نظر گرفته شده است.

قنبری بیان کرد: افزایش ضریب سختی کار از ۱.۵ به دو باعث استخدام نیروی جوان می‌شود زیرا برخی از کارگران بیش از ۱۸ سال سابقه کار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 6516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =