کد خبر 6522
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد

پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی از پساب به عنوان مهمترین فاکتور در واحدهای تولید فولاد نام برد و افزود: پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین امامی از جذب حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش فاضلاب ۶ شهر این استان خبر داد و افزود: این شهرها شامل گلبهار، سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد می‌شود.

وی با اشاره به تنوع منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در اجرای پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب اظهار کرد: طرح‌های  فاضلاب  پس از تکمیل از ۲۰ تا ۲۵ سال در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و پس از اتمام این مدت، تحویل آبفا خواهد شد.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار پساب حاصل از تصفیه فاضلاب را به فروش می‌رساند و یا خود مورد استفاده قرار می‌دهد و کلیه هزینه‌های نگهداری و اورهال تأسیسات را هم در مدت بهره‌برداری عهده‌دار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گلبهار ظرف دو سال به روش BOT (خرید تضمینی فاضلاب) با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک توحید شهر سبزوار توسط سرمایه‌گذار حقیقی و ساخت شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای تربت‌حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد نیز به روش بیع متقابل توسط بخش صنعت و معدن استان عملیاتی شده است.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی، امامی از پساب به عنوان مهمترین فاکتور در واحدهای تولید فولاد نام برد و افزود: پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =