کد خبر 6527
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

لغو اخذ عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام معدنی تا اطلاع ثانوی

لغو اخذ عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام معدنی تا اطلاع ثانوی

طبق اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارائی اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص دستورالعمل بند ز تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در رابطه با میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام تا اطلاع ثانویه متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارائی اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص دستورالعمل بند ز تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در رابطه با میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام تا اطلاع ثانویه متوقف شده و مراتب به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی ابلاغ شد. 

گفتنی است این مصوبه در پی تصویب هیأت وزیران در تیرماه، جهت اخذ عوارض صادراتی از ۲۳۸ ماده معدنی و مواد اولیه صنعت فولاد از جمله افزایش ۲ درصدی شمش، ۲۰ درصدی سنگ آهن، کنسانتره و گندله و ۵ درصدی آهن اسفنجی صادر شده است.

اعمال این مصوبه به اعتقاد فعالان این صنعت، با نرخ مصرف سرانه فعلی و همچنین با توجه به اینکه قریب ۵۰ درصد فولاد تولیدی در کشور مازاد بر نیاز داخل بوده و با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌های بین المللی، وضع تعرفه بر صادرات شمش فولادی به جای مشوق‌های صادراتی منطق اقتصادی، کارشناسی نبوده و انتقادات فراوانی به دنبال داشت.

لغو اخذ عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام معدنی تا اطلاع ثانوی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =