کد خبر 6531
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

نمایشگاه متالوژی و صنعت فولاد در اصفهان افتتاح شد/ ساختار حکمرانی در زنجیره فولاد وجود ندارد

نمایشگاه متالوژی و صنعت فولاد در اصفهان افتتاح شد/ ساختار حکمرانی در زنجیره فولاد وجود ندارد

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، رئیس هیات مدیره شرکت گل گهر، دبیر انجمن سنگ آهن ایران و جمعی از مسئولان دولتی و فعالان صنعت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته دقایقی پیش با حضور بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، حمیدرضا فولادگر، رئیس هیات مدیره شرکت گل گهر، سعید عسگرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران و جمعی از مسئولان دولتی و فعالان صنعت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اعتمادیان مدیر مرکز همایش‌های بین‌المللی استان اصفهان به ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه اشاره کرده و گفت: ۱۶۰ شرکت و مجموعه صنعتی در این نمایشگاه حضور دارند. در این نمایشگاه پنل‌های تخصصی با موضوعات چالشی و ارائه راهکار توسط متخصصین با حضور میهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.
وی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را در این نمایشگاه را مغتنم دانست و افزود: امیدوارم نمایشگاه در خور و شایسته‌ای را پیش رو داشته باشیم.
محمود بندرچی، مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن با بیان اینکه توانستیم سطح کمی و کیفی را ارتقا دهیم، افزود: پنل تخصصی با حضور انجمن تولیدکنندگان فولاد، اتاق بازرگانی، انجمن نوردکاران و سنگ‌آهن برگزار خواهد شد.

ساختار حکمرانی در زنجیره فولاد نداریم

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه سعید عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران، با بیان اینکه نمایشگاه محل بروز و ظهور دستاوردها است، بیان کرد: نقص بزرگی در زنجیره آهن و فولاد در ساختار حکمرانی ژنرال وجود دارد و آن این که ما در مجلس کمیته معدنی داریم که متخصص معدن در آن وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: بزرگانی که رکورددار صنعت فولاد هستند، امروز از آنها بهره نمی‌بریم. تقریباً می‌توان گفت جریان‌سازی خاصی در حوزه معدن نیست و تمام زنجیره با یکدیگر هماهنگ هستند و تنها مشکل در بخش حکمرانی و ساختار حاکمیت بر زنجیره آهن و فولاد است.

رتبه اصلی تولید فولاد ایران باید زیر ۵ باشد

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مراسم، ضمن اشاره به جایگاه تولید فولاد در ایران گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون سالیانه فولاد تولید می‌شود که جایگاه دهم را بین کشورهای جهان برای ما رقم زدهه و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم در حالی که تعداد زیادی از مجموعه‌های تولیدی از محدودیت برق و گاز رنج می‌برند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد بیان کرد: آیا افرادی که در ساختار حکمرانی کشور و در سند راهبردی اعلام کردند تا افق ۱۴۰۴ میزان ۵۵ میلیون تن فولاد کنیم نمی‌دانند که این حجم از تولید چقدر برق می‌خواهد.
وی در ادامه افزود: اگر ظرفیت‌های حوزه فولاد مهیا بود ما امروز باید ۴۵ میلیون تن را تولید می‌کردیم و در جمع ۵ کشور دنیا بودیم اما متاسفانه با محدودیت‌ها مواجه هستیم.
وی ادامه داد: یکی از لوکوموتیوهایی که رشد امروز صنایع فولادی را به این نقطه رسانده است همت مجموعه‌های تلاشگر و تولیدی است که در شرایط فعلی با وجود مشکلات فراوان به تولید ادامه‌ می‌دهند، اما در این میان برخی تصمیم‌های خلق‌الساعه و غیرکارشناسی شده مانع رشد تولید خواهد شد. 

نمایشگاه متالوژی و صنعت فولاد در اصفهان افتتاح شد/ ساختار حکمرانی در زنجیره فولاد وجود ندارد

همچنین در این مراسم حمیدرضا فولادگر، رئیس هیات مدیره شرکت گل گهر ضمن اشاره بر اهمیت زنجیره فولاد در کشور به داشتن سند توسعه پایدار تاکید کرده و گفت:. ما در کشور استراتژی صنایع معدنی نداریم. در برخی از همایش‌ها پیشنهادات خوبی مطرح می‌شود اما منجر به تهیه سند مدون نمی‌شود. 
این فعالی بخش صنعتی و معدنی در ادامه افزود: تهدیدات و چالش‌های پیش روی صنعت فولاد ذخایر سنگ آهن است که مجبور هستیم کارهای فراسرزمینی انجام دهیم. در افغانستان سنگ آهن فراوان دارد و نیاز است برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تن، نگاه فراسرزمینی داشته باشیم.

گفتنی است نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته گری اصفهان با حضور واحد تولیدی، خدماتی، سازنده تجهیزات کارخانه و کارگاهی و همچنین حضور چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان که با اهداف بهینه سازی مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و همچنین توسعه تولیدات و محصولات بوسیله فناوری های نوین حضور دارند تا روز 4 شهریور از ساعت 10 صبح لغایت 6 عصر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برای عموم علاقه‌مندان دایر است.

انتهای خبر/ 

کد خبر 6531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =