کد خبر 6536
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

حذف بیش از ۷۶ درصد محصولات فولادی در معاملات امروز

حذف بیش از ۷۶ درصد محصولات فولادی در معاملات امروز

در انتهای معاملات امروز با حذف ورق گرم به طور کامل و ۷۶/۷ درصد کالاهای عرضه شده، حجمی به میزان ۷۲ هزار و ۴۰۰ تن با میزان تقاضایی که بالاخره از عرضه پیشی گرفت و به مقدار ۸۳ هزار و ۵۰۷ تن بود، معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۳۱۱ هزار ۴۵۷ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، ورق گرم و ورق سرد B در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف ورق گرم به طور کامل و ۷۶/۷ درصد کالاهای عرضه شده، حجمی به میزان ۷۲ هزار و ۴۰۰ تن با میزان تقاضایی که بالاخره از عرضه پیشی گرفت و به مقدار ۸۳ هزار و ۵۰۷ تن بود، معامله شد.

تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز با کاهش حجم ۵۲/۵ درصدی به مقدار ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن که نرخ پایه آن با ۰/۷ درصد کاهش داشت به مبلغ ۲۲ هزار و ۴۷۸ تومان معامله شد. که تقاضای بیش از دوبرابری به مقدار ۳۸ هزار و ۴۱۲ تن نیز برای آن وجود داشت.

همچنین میلگرد با معامله حجمی به مقدار ۵۰ هزار و ۳۷ تن به مقدار ۷۹/۶ درصد ریزش حجم داشت که تقاضای چندانی نیز برای آن وجود نداشته و فقط ۳۴ هزار و ۸۲۰ تن ثبت شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۲۹۱ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۲۹۸ تومان به اضافه ارزش افزوده و حدود کیلویی ۴۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار معامله شد.

ناودانی با هزار و ۹۲۰ تن حجم معامله شده و نرخ پایه به مبلغ ۲۳ هزار و ۶۳ تومان درحالی بر روی تابلوی معاملات به طور کامل فروش رفت که ۲ هزار ۴۲۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

نبشی نیز با استقبال ۳ هزار و ۱۵۵ تنی به مقدار ۲ هزار و ۸۶۳ تن و نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۶۹۰ تومان به طور کامل معامله شد.

ورق سرد B موجود در لیست عرضه امروز نیز با افت ۱۲ درصدی به مقدار ۴ هزار ۴۰۰ تن و با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۱۲۸ تومان در تابلوی معاملات به فروش رفت که تقاضای ۴ هزار و ۷۰۰ تنی نیز برای آن ثبت شد.

تصاویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل و پایان معاملات را نشان می‌دهد:

حذف بیش از ۷۶ درصد محصولات فولادی در معاملات امروز

حذف بیش از ۷۶ درصد محصولات فولادی در معاملات امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =