کد خبر 6576
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

فرصت یک ماهه واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی معتبر برای رفع تعهدات ارزی

فرصت یک ماهه واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی معتبر برای رفع تعهدات ارزی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: براساس مصوبه ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شده است به صاحبان صنایعی که دارای کارت بازرگانی معتبر هستند برای ارائه برنامه و رفع تعهدات ارزی از سال‌ ۹۷ تا ۱۴۰۱ فرصت یک ماهه داده شود.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدجعفر عظمائی روز شنبه در نشست با صاحبان صنایع و تجار استان افزود: مطابق مصوبه کارگروه ملی بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان به دلیل عدم برگشت ارز حاصل از صادرات با تعیین سطح ۶۰ درصد تعهدات ارزی سررسید شده، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شد.

وی افزود: محدودیت های در نظر گرفته شده شامل کارت‌های بازرگانی دارای تعهد ارزی برای واحدهای تولیدی زیر ۱۰ درصد و غیرتولیدی کمتر از ۲۰ درصد به دلیل عدم ایفای تعهدات از سال‌ ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعلیق شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این اقدام قانونی موجب بروز برخی از مشکلات شده بود و از طرفی به دلیل این که جهت ایفای تعهدات ساز و کارهای لازم در سامانه بانک مرکزی پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از روش های غیرمعمول در رویه تجارت، در نهایت مقرر شد؛ با دریافت برنامه صنایع تولیدی این امکان برای رفع تعهدات ارزی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =