کد خبر 6582
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

کارخانه‌های فولاد به فروش ضایعات روی آوردند!

کارخانه‌های فولاد به فروش ضایعات روی آوردند!

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: با توجه به نوسانات در بازار جهانی و تلاطم در اقتصاد کشورها، صنعتگران برای سود بیشتر و تامین مخارج خود به فروش ضایعات فولاد روی آورده‌اند و دولت نیز توجهی به این امر ندارد.

به گزارش آهن نیوز؛ علی یاری با اشاره به مشکلات مالی تولید کنندگان، اظهار داشت: امروز با مشکلات فراوانی که در تعاملات تجاری ایران به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، صنعتگران دچار مشکلات فراوانی از جمله کاهش خرید فروش محصولات فولادی خود شده اند.

وی گفت: بسیاری از کارخانه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی و برای کسب درآمد به فروش ضایعات روی آورده‌اند در حالی که کشورهای توسعه یافته تر به عبارتی صنعتی تر، ضایعات بیشتری تولید می کنند.

به گفته این فعال بازار فولاد، قیمت بازار خرید و فروش ضایعات به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی ، درجه صنعتی شدن و سطح مشارکت در اقتصاد جهانی بستگی دارد.

یاری خاطرنشان کرد: ضایعات معمولاً پس از جمع آوری به انبارهایی در حومه شهر منتقل شده و پس از تفکیک به کارخانه های بازیافت ارسال می شوند.

وی با تاکید بر اینکه پر سود ترین بازار خرید و فروش ضایعات را فلزات به خود اختصاص داده اند، خاطر نشان کرد: ضایعات آهن و مس، آلومینیوم، چدن و روی برخی از رایج ترین ضایعات فلزی هستند.

این کارشناس تصریح کرد: ضایعات آهن و دیگر فلزات پس از جمع آوری تفکیک شده و به کارخانه های بازیافت تحویل داده می شوند و قیمت هر کیلوگرم از این فلزات براساس قیمت جهانی آنها متفاوت است و ارزش مادی بسیار بالایی دارند، زیرا می توانند با هزینه کمتر نسبت به سنگ معدن مجدداً وارد چرخه تولید شوند.

علی یاری در پایان گفت: دولت برای پاگرفتن دوباره کارخانجات صنعتی باید راهکارهایی در نظر بگیرد تا صنعتگران با چنین بحران‌هایی مواجه نشوند.

منبع: فولادبان

انتهای پیام/

کد خبر 6582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =